ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
התנגדות חריפה

דודו של החטוף אבינתן אור: "עסקה בשלבים - גזר דין מוות"

ברקע הדיווחים על עסקה, דודו של החטוף הבהיר לראש הממשלה: "אם הוא יסכים לעסקה בשלבים - הוא גוזר גזר דין מוות על רוב החטופים"

דודו של החטוף אבינתן אור: "עסקה בשלבים - גזר דין מוות"
אבינתן אור צילום: באדיבות המשפחה

שמעון אור, דודו של החטוף אבינתן, קורא לראש הממשלה נתניהו שלא להסכים לעסקה שלא כוללת את כל החטופים: "ראיתי בתקשורת על כוונת רה"מ לעסקה בשלבים, אם זה נכון, אז הוא גוזר גזר דין מוות על רוב החטופים", אמר אור הבוקר (שלישי) בראיון לרדיו 103.

לדבריו: "לחמאס אין כוונה להחזיר אותם, כל הדמיונות שנוכל לעשות פעימה אחת, ואחרי כן 'אל תדאגו הכול יהיה בסדר', שמענו את זה ב־6 באוקטובר ושום דבר לא היה בסדר".

גם מלכי שם טוב, אביו של עומר שנמצא בשבי חמאס, התייחס בראיון לאותה תחנה, לדברי ראש הממשלה לפיהם התנאים מבשילים לעסקה: "אנחנו בעיקר כבר חיסלנו את עצמנו מכל העליות והירידות האלה, זו הרכבת הרים הכי מטורפת, היינו גם בסיבובים קודמים ב'כמעט', 'תיכף', 'עוד רגע' ואז באה האכזבה - עד שזה לא קורה זה לא קורה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו אמש (שני) עם נציגי משפחות החטופים שהתלוו לפמליה, וכן עם נציגי משפחות החטופים שנמצאים בארה"ב. מדובר בפגישתם הראשונה במסגרת הביקור המדיני בוושינגטון. 

בפגישה השתתפו גם חיילים שלחמו ב-7 באוקטובר ונלחמו בעזה ומתלווים למשלחת, וכן נציגי משפחות שכולות שאיבדו את בניהם בלחימה בעוטף ובעזה.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "זהו ביקור חשוב שייתן לנו הזדמנות להביא בפני נציגי העם האמריקני והעם האמריקני את החשיבות של התמיכה שלהם במאמצים שאנחנו עושים, יחד איתם, כדי להביא לשחרור כל החטופים - גם החיים וגם החללים.

ראש הממשלה נתניהו עם נציגי משפחות החטופים צילום: דוברות רה"מ

"לצערנו יש חללים. היום התבשרנו על עוד שניים שהתברר לנו שהם אינם בחיים. 

"אנחנו נחושים להחזיר את כולם. התנאים להחזיר אותם מבשילים, מן הטעם הפשוט שאנחנו מפעילים לחץ מאוד מאוד חזק על חמאס. אנחנו רואים שינוי מסוים, ואני חושב שהשינוי הזה ילך ויגדל. אנחנו מתכוונים לעשות את זה - זוהי מטרת מלחמה". 

בתום הפגישה התייחס נתניהו לניסיונות לקדם עסקה ואמר: "אני עושה כל מה שביכולתי לשלב בין היעד האנושי ההכרחי והציווי להחזיר את החטופים, ובמקביל לשמר את קיומה של מדינת ישראל".

ראש הממשלה הבהיר: "אני לא מוכן בשום אופן לוותר על הניצחון על החמאס. אם אנחנו נוותר עליו, אנחנו בסכנה מול כל ציר הרשע של איראן. ההחלטות שאנחנו מקבלים הן החלטות הרות גורל לעתידה של מדינת ישראל ולמפעל הציוני.  

"בנוגע לעסקה - התנאים הולכים ומבשילים, ללא ספק. זה סימן טוב, והסימן הנוסף הוא שאנו רואים גם שמתחילה שבירה ברוח של האויב. 

"אני מאמין שאם נתמיד בזה אנחנו יכולים להשיג עסקה. אני מראש אומר שזהו תהליך, לצערי זה לא במכה אחת, יהיו שלבים - אבל אני מאמין שאנחנו יכולים לקדם את העסקה ולהשאיר בידנו את המנופים להביא לשחרורם של האחרים. זה הכיוון שאליו אנחנו הולכים".

אבינתן אור ראש הממשלה בנימין נתניהו החטופים הישראלים ברצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד