ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
קטאר בעד חמאס

היום שאחרי: סעודיה והאמירויות מעוניינות ברפורמות בהרכב של הרש"פ

סוגיית הרכב הרשות הפלסטינית שתשלוט ברצועה היא מחלוקת בין מדינות ערב. סוגייה נוספת היא המקום של חמאס בשלטון ביום שאחרי. סעודיה ואיחוד האמירויות מעוניינות ברפורמות משמעותיות בהרכב של הרשות הפלסטינית

היום שאחרי: סעודיה והאמירויות מעוניינות ברפורמות בהרכב של הרש"פ
פלסטינים בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

מצרים, ירדן, סעודיה, האמירויות, קטאר והרשות הפלסטינית הגישו לפני כשלושה חודשים בהובלת מצרים מסמך לממשל האמריקני שעוסק בקווים הכלליים ליום שאחרי בעזה, שמוסכמים על אותן מדינות. עם זאת, לפי בכיר באחת המדינות הערביות שהוזכרו, אין הסכמות ברורות כשיורדים לפרטים הקטנים. כך דיווח רועי קייס הבוקר בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב.

אותו בכיר ערבי אמר לכאן חדשות כי אחת הסוגיות שבהן אין תמימות דעים היא סוגיית הרשות הפלסטינית ובאיזה הרכב היא תשלוט בעזה. בעוד שמצרים וירדן מצדדות בהרכב הנוכחי, סעודיה והאמירויות מעוניינות ברפורמות משמעותיות בהרכב של הרשות.

סוגייה נוספת היא המקום של חמאס בשלטון ביום שאחרי. לדברי אותו בכיר ערבי, קטאר, המקורבת לחמאס מבין שאר המדינות, לא תוותר במהירות על תפקידו בעזה. זאת, בניגוד לסעודיה ולאמירויות שהיו רוצות לראות את חמאס מוכחד לחלוטין.

בימים האחרונים בכירי הממשל האמריקני מתניידים בין מדינות האזור בין השאר כדי ליצור קונצנזוס בין המדינות הערביות המדוברות סביב היום שאחרי בעזה. לא בהכרח משימה פשוטה.

 

איחוד האמירויות סעודיה מצרים מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד