ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
פרסמה פוסטים

קנס 5,000 אירו בגלל בדיחות על הגובה של ראש ממשלת איטליה

עיתונאית חויבה לשלם פיצויים בסך 5,000 אירו בגלל שצחקה על גובהה של ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני. בתגובה לפסק דינו של השופט, אמרה העיתונאית כי לממשלת איטליה יש "בעיה חמורה עם חופש הביטוי"

קנס 5,000 אירו בגלל בדיחות על הגובה של ראש ממשלת איטליה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שופט במילאנו הורה לעיתונאית איטלקיה לשלם 5,000 יורו פיצויים לראש הממשלה ג'ורג'יה מלוני על כך שלעגה לגובהה בפוסטים ברשתות החברתיות.

השופט קבע כי שני פוסטים ברשתות החברתיות של העיתונאית ג'וליה קורטזה, שגם הוטל עליה קנס על תנאי בסך 1,200 אירו , מסתכמים ב"שיימינג גוף".

באוקטובר 2021, כשמלוני עדיין הייתה באופוזיציה, קורטזה פרסמה תמונה שעברה שינוי דיגיטלי ב-X, שמראה את מלוני עומדת מול מדף ספרים כשברקע תמונה של הדיקטטור הפשיסטי בניטו מוסוליני. מלוני הגיבה אז בפייסבוק שהתמונה מזויפת והודיעה כי תנקוט בהליכים משפטיים.

בחילופי הדברים שבאו לאחר מכן, קורטזה תיארה את מלוני כ"אישה קטנה". לאחר מכן כתבה בפוסט נפרד: "את לא מפחידה אותי, ג'ורג'יה מלוני. אחרי הכל, אתה רק 1.2 מטר גובה. אני אפילו לא יכולה לראות אותך".

בתגובה לפסק דינו של השופט, אמרה קורטזה כי לממשלת איטליה יש "בעיה חמורה עם חופש הביטוי". היא הוסיפה כי היא עשויה לשקול לערער על פסק הדין.

עורכת הדין של מלוני אמרה שהיא תתרום את 5,000 היורו לצדקה אם גזר הדין נגד קורטזה יאושר והכסף ישולם.

ג'ורג'יה מלוני איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד