ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אחרי שיגור הכטב"ם

דיון במועצת הביטחון על תימן - "החות'ים - איום בינלאומי, טרוריסטים נואשים"

שגריר ארה"ב באו"ם התייחס למורדים החות'ים בתימן, ואמר כי "החות'ים ירו 200 טילים לישראל - אם זאת לא ההגדרה של איום בינלאומי אני לא יודע מה כן". דברים אלו נאמרו במסגרת דיון שנערך אודות החות'ים במועצת הביטחון

דיון במועצת הביטחון על תימן - "החות'ים - איום בינלאומי, טרוריסטים נואשים"
מל"ט HERON MK II צילום: התעשייה האווירית


שגריר ארה"ב באו"ם רוברט ווד, אמר בדיון במועצת הביטחון בעניין תימן כי "לפי אינדיקציות מודיעיניות הכטב"ם שפגע בתל אביב יוצר באיראן. אנחנו מגנים את המתקפה". 

דניאל אדלסון דיווח ב"ווינט" כי השגריר הסביר ש"החות'ים ירו 200 טילים לישראל - אם זאת לא ההגדרה של איום בינלאומי אני לא יודע מה כן. חלק מחברי המועצה מאמצים נרטיב שקרי שהחות'ים בסך הכל רוצים להראות סולדירות עם עזה. המציאות היא שהם טרורסטים שנואשים להסית את תשומת הלב מהכישולון הקטסטרופלי שלהם בתימן".

סגן שגריר ישראל באו"ם יונתן מילר אמר בדיון במועצת הביטחון כי "איראן היא ראש הנחש. ישראל עומדת מול משטר שמאיים על העולם כולו, לכן כל מי שמחפש מזרח תיכון בטוח צריך לתמוך בפעולותיה של ישראל נגד ציר הטרור הזה".

 לדבריו, "לישראל אין סכסוך עם תימן או תושביה. החות'ים פועלים מטעם ובשם האידיאולוגיה האיראנית הרדיקלית. נמל חודיידה אינו תמים, הוא משמש למטרות טרור ולכן הוא יעד צבאי לגיטימי. הוא מקבל משלוחי נשק ישירות מאיראן".

המורדים החות'ים תימן האו"ם מבצע יד ארוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד