ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
הכנסת אישרה

לראשונה בעולם-ירושה דיגיטלית: יאפשר גישה לתוכן האישי של הנפטר ברשתות חברתיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שתאפשר גישה לתוכן האישי של הנפטר ברשתות חברתיות | יוזם הצעת החוק סגן יו"ר הכנסת ח"כ ארז מלול: "רגע היסטורי"

 לראשונה בעולם-ירושה דיגיטלית: יאפשר גישה לתוכן האישי של הנפטר ברשתות חברתיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

הצעת חוק הירושה (תיקון - הורשת זכויות דיגיטליות), התשפ"ד-2024, שיזם ח"כ ארז מלול, אושרה במליאת הכנסת הערב (שני). החוק החדש יחייב פלטפורמות דיגיטליות, כולל רשתות חברתיות וגוגל, לקבוע מדיניות לטיפול בחשבונות לאחר מות המשתמש, לפרסם את המדיניות ולאפשר למשתמש, בעודו בחיים, לקבוע מי יקבל גישה למידע הדיגיטלי בחשבונו ללא צורך בפנייה לערכאות משפטיות.

הנושא התחדד אחרי טבח שמחת תורה והמלחמה שפרצה בעקבותיו, עם רצונן של משפחות להנציח את יקיריהן שנרצחו. במקרים רבים מדובר באנשים צעירים שאין להם אלבומים או מכתבים, אבל שיש תיעוד עשיר שלהם בפלטפורמות הדיגיטליות. 

יוזם החוק, ח"כ ארז מלול, הצהיר: "רגע היסטורי. בפרט לאחר 07/10 אנו חייבים את החוק הזה לנרצחים ולמשפחות השכולות להקל ולו במעט על האובדן והשכול, כשהזיכרונות שלהם ממשיכים איתם".

לפי החוק, ספקי שירותי תוכן דיגיטלי בישראל יחויבו לפרסם כללים ברורים ונגישים על אופן הטיפול בתוכן אישי של משתמשים לאחר פטירתם, ולאפשר להם לקבוע מי יקבל גישה לתוכן או לקבוע שהמידע יימחק. עם זאת, החובה לא תכלול שירותי תקשורת בין-אישית כמו ווטסאפ בשל היבטי פרטיות של צדדים שלישיים.

ח"כ מלול הודה לייעוץ המשפטי של הוועדה על העבודה המאומצת והוסיף: "משפחות השכולות מ-7.10 נמצאות איתי בקשר ורוצות לדעת איפה החוק עומד ושהוא יוצא לפועל. בכוונתנו לקיים את ההבטחה הזו".

ירושה רשת חברתית חוק פייסבוק אינסטגרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}