ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
סוף לסחבת

אושר במליאת הכנסת: חוק ניוד מידע רפואי

סוף לסחבת: חוק ניוד מידע רפואי של יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי אושר סופית. משריקי: "בשנים האחרונות מתפתחת בעולם מהפכת מידע המשנה דרמטית את שירותי מערכת הבריאות"

אושר במליאת הכנסת: חוק ניוד מידע רפואי
ח"כ יוני משריקי צילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה השניה והשלישית את הצעת החוק ניוד מידע רפואי, אותה יזם ח"כ ויו"ר ועדת הבריאות, יוני משריקי. הצעת החוק תאפשר לכל אדם לתת את הסכמתו לניוד המידע הרפואי שלו באופן פשוט ונוח ולהעביר את המידע בין ארגוני בריאות שונים לבחירתו, בתוך מערכת הבריאות, ותסדיר את זכותו של כל אדם לניוד המידע הרפואי שלו לשם שיפוט הטיפול בו ומצבו הטיפולי, בין השאר באמצעות טיפולים רפואיים חדשניים ורפואה מונעת, מותאמת אישית ויזומה, והכול תוך שמירה על פרטיותו ובהסכמתו.  

על פי החוק, המטופל יוכל לנייד את המידע הרפואי שלו בין הגורמים השותפים לטיפול בו בפורמט אחיד ולקבל גישה למידע באופן דיגיטלי, ולא רק לקבל העתק ממנו כפי שקבוע כיום. 

 יו”ר ועדת הבריאות, ח”כ משריקי: ״בשנים האחרונות מתפתחת בעולם מהפכת מידע, המשנה דרמטית את שירותי מערכת הבריאות. החוק הוא התשתית הנדרשת על מנת לאפשר למטופלים הנגשה של המידע הרפואי אודותיהם - לקבלת שירות מיטבי. החוק ייטיב עם המטופלים, שיוכלו לעבור בין קופות החולים בצורה חופשית וללא חשש מאובדן מידע.

ח"כ יוני משריקי ועדת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד