ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בעקבות הכתבה

המשטרה במתקפה: "פרסום כוזב תוך הפרת האתיקה העיתונאית"

"מדובר בדיווח שקרי תוך הפרה בוטה של האתיקה העיתונאית, שכן אם היה פונה לתגובה כמתבקש לפני שמעביר ביקורת, או היה רק טורח לקרוא הודעת דוברות של המשטרה שהופצה רק אתמול בנושא - היה הכתב חוסך את השקר הגס מציבור צופי הערוץ". כך דוברות המשטרה נגד כתב 'חדשות 13', יוסי אלי

המשטרה במתקפה: "פרסום כוזב תוך הפרת האתיקה העיתונאית"
תיעוד ממעצר החשוד בליל שבת צילום: דוברות המשטרה.

תחת הכותרת "פרסום כוזב תוך הפרת האתיקה העיתונאית בחדשות 13" מפרסמת דוברות המשטרה תגובה ארוכה נגד כתבה שפורסמה במהדורה המרכזית של 'חדשות 13'. בניגוד לפעמים הקודמות נגד כתב המשטרה אלי סניור, הפעם המתקפה מכוונת נגד הכתב בירושלים יוסי אלי.

וכך נכתב בתגובת המשטרה: "הערב שודרה במהדורה המרכזית של ערוץ 13 כתבה של העיתונאי יוסי אלי בנושא מעשה תקיפה נגד בית עסק ברובע הארמני בירושלים שבה נטען כי ״עד עכשיו לא הצליחה המשטרה לזהות את החשודים במעשים״, והוסיף ״מרגישים שהמשטרה איבדה עניין ולא מסוגלת או לא רוצה להתמודד עם הפורעים היהודים״.

"אלא שמדובר בדיווח שקרי תוך הפרה בוטה של האתיקה העיתונאית, שכן אם היה פונה לתגובה כמתבקש לפני שמעביר ביקורת, או היה רק טורח לקרוא הודעת דוברות של המשטרה שהופצה רק אתמול בנושא - היה הכתב חוסך את השקר הגס מציבור צופי הערוץ". 

תיעוד ממעצר החשוד בליל שבת צילום: דוברות המשטרה

להלן הודעה שהופצה מטעם המשטרה לתקשורת אתמול בבוקר (21.7):

שוטרי מחוז ירושלים עצרו חשוד, בחשד שהתיז גז מדמיע בבית עסק בעיר העתיקה ירושלים. מעצרו הוארך בבימ״ש

תגובה מהירה של שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים, הובילה למעצרו של חשוד בחשד להתזת גז מדמיע לעבר מבקרים בבית עסק ברובע הארמני בעיר העתיקה בירושלים.

בסופ״ש האחרון, התקבל דיווח במחוז ירושלים אודות חשוד אשר התיז גז מדמיע בתוך בית עסק בעיר העתיקה. מיד עם קבלת הדיווח פתחו שוטרי מרחב דוד בסריקות אחר החשוד במעשה. 

לאחר סריקות ופעולות חקירה ראשוניות, השוטרים עצרו את החשוד במעשה.

החשוד בשנות ה-20 לחייו תושב מודיעין, הועבר לחקירה במרחב דוד של מחוז ירושלים. אמש הוארך מעצרו בבית המשפט בשלושה ימים, עד ליום 23.7.

החקירה במשטרה נמשכת במטרה למצות עמו את הדין.

במשטרה טוענים כי "בניגוד לפרסום המעוות, הרי שאנו רואים בחומרה רבה מקרי אלימות ומעשי תקיפה נגד נוצרים ובכלל, ובפרט על רקע שנאה. 

בשנה האחרונה כולל בחודשים האחרונים עצרה המשטרה עשרות חשודים במעשים מעין אלו, כשחלק ניכר מהמעשים המשטרה חשפה בפעילות יזומה.

החשוד שנעצר בעקבות ריסוס גז הפלפל לחנות, נעצר עוד באותו הערב זמן קצר לאחר המעשה וכאמור מעצרו הוארך בבימ״ש, זאת בניגוד מוחלט לפרסום של הכתב הערב בערוץ 13.

אנו מצפים מהנהלת הערוץ לערוך בדק בית ולפרסם הבהרה בנושא בעקבות הפרסום שכלל מידע כוזב, ולהקפיד על האתיקה העיתונאית המחייבת בקשת תגובה לפני ביקורת.

נמשיך לפעול בכל הכלים שברשותנו נגד מעשי שנאה ואלימות נגד נוצרים וכל אחד אחר, בעיר העתיקה ובכל מקום אחר". לשון ההודעה.

 

דוברות המשטרה יוסי אלי חדשות 13 ערוץ 13 אתיקה עיתונאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד