ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הלב נשבר

האלמנה משתפת: כך נראו הרגעים האחרונים שלי עם יגב בשבי

רימון קירשט-בוכשטב, שיתפה אחרי הבשורה המרה על מותו של יגב בשבי: "זה היה אמור לקחת כמה ימים. לא ככה זה היה אמור להיגמר. הלב נשבר"

האלמנה משתפת: כך נראו הרגעים האחרונים שלי עם יגב בשבי
שחרור חטופים צילום: שאטרסטוק

רימון קירשט-בוכשטב, אשתו של יגב הי"ד שהיום (שני) הודיע צה"ל על מותו בשבי החמאס, פרסמה סרטון בו התייחסה לבשורה המרה. 

רימון שבעצמה נחטפה ושוחררה כבר בעסקה הראשונה בנובמבר 2023 סיפרה על הרגעים האחרונים איתו: "יגב הקפיד להגיד לי שאם אני בסדר, אז הוא בסדר. שעוד כמה ימים אז הוא בבית".

עוד סיפרה רימון: "כבר תכננו איך אני יושבת על הספה בנירים, עם הכלבים, החתולים, מבשלת, מחכה לו. זה היה אמור לקחת כמה ימים. לא ככה זה היה אמור להיגמר. הלב נשבר. יגב היה נפש טובה ורגישה ויפהפייה וקסומה, ואני שלו".

מוקדם יותר היום, התייחסה למותו של יגב, סהר קלדרון, שנחטפה ושוחררה מהשבי יחד עם אחיה ארז - ושאביהם עופר עדיין מוחזק בידי חמאס ברצועה: "לחשוב שפגשתי אותו שם והייתי איתו כמה ימים באותו מקום, עד שהעבירו אותו. כואב לי הלב כי אני יודעת שהוא היה בחיים והמדינה יכלה להציל אותו".

כזכור, היום (שני) הודיעו נציגי צה״ל למשפחותיהם של אלכס דנציג ויגב בוכשטב הי"ד, אשר נחטפו לרצועת עזה, כי הם אינם בין החיים וגופותיהם מוחזקות בידי ארגון הטרור חמאס. 

באדיבות המשפחהאלכס דנציג (מימין) ויגב בוכשטבצילום: באדיבות המשפחה

ההחלטה לקבוע את מותם של דנציג ובוכשטב התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות ומשטרת ישראל. נסיבות מותם בשבי חמאס נמצאות בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע.

דנציג ובוכשטב, נרצחו בחודש דצמבר בעת שהוחזקו בחאן יונס, ובזמן שכוחות צה״ל פעלו באזור. באותה תקופה נהרגו בשבי באותו אזור ארבעה חטופים אחרים, שצה״ל כבר הודיע על מותם: חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופולוול הי"ד.

בצה״ל אומרים כי נבדקות כלל האפשרויות ביחס לנסיבות המוות - כולל האפשרות שנפגעו כתוצאה מאש כוחותינו. יגב, בן 35 מנירים, נחטף עם אשתו רימון קירשט ששוחררה בעסקת החטופים. אלכס, שהיה אמור לציין יום הולדת 76 אתמול, נחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז. מספר החטופים שאינם בין החיים, מתוך ה-120, מגיע כעת ל-46.

יגב בוכשטב רימון קירשט-בוכשטב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד