ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מערכת הגנה מפני טילים

העיתונאי משתף ממטוס ראש הממשלה: "אוכל גלאט כושר"

על המטוס מותקנת מערכת הגנה מיוחדת מפני טילים, בנוסף, מותקנות עליו מערכות תקשורת מתקדמות, כולל טלפונים קבועים המאפשרים קשר ישיר עם ישראל. במטוס גם מערכת אינטרנט המאפשרת חיבור לוואטסאפ, אם כי שיבושי ה-GPS המופעלים בישראל משפיעים גם עליה

העיתונאי משתף ממטוס ראש הממשלה: "אוכל גלאט כושר"
מטוס כנף ציון צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

טיסת הבכורה של מטוס ראש הממשלה "כנף ציון" המריאה היום (שני) לעבר וושינגטון שבארצות הברית, כשעליה ראש הממשלה, רעייתו ועשרות מתלווים, בהם כמה בני משפחות חטופים. 

הכתבת המדינית של 'כאן', גילי כהן מתארת כי על המטוס מותקנת מערכת הגנה מיוחדת מפני טילים, בנוסף, מותקנות עליו מערכות תקשורת מתקדמות, כולל טלפונים קבועים המאפשרים קשר ישיר עם ישראל. במטוס גם מערכת אינטרנט המאפשרת חיבור לוואטסאפ, אם כי שיבושי ה-GPS המופעלים בישראל משפיעים גם עליה. 

המטוס מחולק לארבעה חלקים: מתחם העיתונאים, מתחמה של הפמליה, שבו יושבים הפעם משפחות חטופים שהצטרפו לטיסה וחלק מלשכתו של ראש הממשלה, מתחם אנשי הלשכה הבכירים, ולבסוף - המתחם הפרטי של האישיות הבכירה, במקרה הזה נתניהו כולל חדר דיונים.  

 Avshalom Shoshoni/Flash90מטוס כנף ציוןצילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

במהלך הטיסה אמר יעקב ארגמני, אביה של נועה שחולצה מהשבי - "קדיש" לזכרה של אשתו ליאורה ע"ה שהלכה לעולמה בתחילת החודש. 

צוות המטוס הוא קבוע, כולל הדיילים. מדובר באנשי מקצוע העובדים בעבודות נוספות - בין היתר עורך דין, מורה ועובדי אל על. הצוות נמצא תחת הנחיות ביטחוניות מחמירות, ובין היתר נאסר לצלמם בשל עיסוקם על מטוס מנהיגי המדינה. כלל לא ברור מתי ימריא נשיא המדינה על מטוס "כנף ציון" ואיך תתקבל ההחלטה מי ימריא במטוס הרשמי. השבוע, בזמן שראש הממשלה נמצא בוושינגטון, הנשיא הרצוג צפוי להמריא לפתיחת המשחקים האולימפיים בפריז, ויעשה זאת בטיסה מסחרית רגילה. 

כחלק מההכנות לטיסה עוצבו במיוחד מדים לצוות, וכן יוצרו כוסות ממותגות עם הכיתוב "כנף ציון". בניגוד לטיסות עבר, ראש הממשלה נתניהו שוהה לאורך כל הטיסה בחלק המטוס המיועד עבורו, ואנשי לשכתו ומקורבים נוספים נכנסים מעת לעת לחדר הדיונים המיוחד שנמצא במטוס. 

כתב 'ידיעות אחרונות' מתאר את המטוס והתנאים בו

כתב 'ידיעות אחרונות' איתמר אייכנר שהתלווה לטיסת הבכורה, מתאר בטור שפרסם באתר ynet, את המטוס: "המושבים של המטוס הוחלפו כולם בחדשים. חיפוי הפלסטיק חודש. בין המחלקות הותקנו מחיצות דמויות עץ שמשוות לו דמיון למטוסי מנהלים/ראשי מדינה. שום דבר מפואר, אך פונקציונלי ומכובד. החלקים היותר מפוארים במטוס שייכים לראש הממשלה ורעייתו וכוללים חדר שינה, מקלחת קטנה, מראת איפור ומושבים רחבים ונוחים למאבטחים ולמזכירות".

עוד הוא מתאר: "לפמליית ראש הממשלה הוקצו מושבים שלא ניתן לשטח למיטה כמו במחלקות עסקים. הכתבים הורחקו לירכתי המטוס. בגלל בעיות של אבטחת מידע אין במטוס הזה מערכת מולטימדיה, ולמעשה אין בו בכלל מסכים. רק חלק יכלו לקבל אייפדים".

אייכנר מציין עוד: "לפני שעלינו למטוס עברנו תדרוך אבטחת מידע - מה מותר ומה אסור על כנף ציון. הורו לנו שלא להיכנס לחלקים המסווגים במטוס, דהיינו החלק של ראש הממשלה והפמליה הבכירה. גם נאסר עלינו לצלם באזורים האלה. עוד נאסר להזכיר את שמותיהם של אנשי צוות המטוס: הדיילים, הטייסים ואנשי התעשייה האווירית שמלווים את הטיסות. נאסר גם לצלם את פניהם. כל האנשים הללו גם הוחתמו על הסכמי סודיות. כנראה במערכת הבטחון חוששים שאם זהותם תיחשף, גורמים עויינים ינסו להגיע אליהם".

"את האוכל לטיסה - שהיה בסדר גמור - מביאים מחברת קייטרינג שמכינה אוכל גלאט כושר", מספר אייכנר תוך כדי הטיסה ההיסטורית. "אם תהיתם, ראש הממשלה והפמליה הבכירה קיבלו אוכל טוב יותר של מחלקת עסקים. לפני ההמראה הקברניט בירך בהתרגשות את ראש הממשלה ורעייתו ואיחל להם הצלחה במשימה ההיסטורית שלהם בוושינגטון. כל מילה הייתה מדודה. מישהו עבר על הטקסט כדי להבטיח שכבודה של שרה נתניהו יישמר." 

"הטיסה עברה, לפחות בינתיים, עוברת על מי מנוחות. הצוות נחמד ושירותי, ונראה שכל ההכנות והאימונים הוכיחו את עצמם. המטוס באמת מוכן. אחד הקשיים בטיסת ארוכות ללא מערכת מולטימדיה הוא השעמום הרב".

מטוס ראש הממשלה כנף ציון איתמר אייכנר בנימין ושרה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד