ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לקחה אחריות

ראש השירות החשאי על ניסיון ההתנקשות בטראמפ: "כשלון גדול"

ראש השירות החשאי אמרה בשימוע שניסיון ההתנקשות בטראמפ היה הכישלון הגדול ביותר של השירות מזה עשרות שנים. היא נשבעה "להזיז את השמים והארץ" שזה לא יקרה שוב

ראש השירות החשאי על ניסיון ההתנקשות בטראמפ: "כשלון גדול"
טראמפ מדמם ונראה מניף אגרוף ניצחון צילום: צילום מסך

ראש השירות החשאי האמריקני קיברלי צ'יטל אמרה במהלך שימוע שנערך לה היום בקונגרס על רקע ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ: "ב-13 ביולי נכשלנו את אחד הכישלונות המבצעיים המשמעותיים של הסוכנות מזה שנים".

היא אמרה כי היא לוקחת אחריות מלאה על הטעויות של הסוכנות במהלך האירוע, שהתרחש בעצרת של המועמד הרפובליקני לנשיאות בפנסילבניה לפני כעשרה ימים. היא נשבעה "להזיז את השמים והארץ" כדי לוודא שזה לא יחזור.

"אני מקבלת אחריות על הטרגדיה הזו", אמרה צ'אטל. "אנחנו הולכים לבדוק איך זה קרה, ואנחנו הולכים לנקוט במספר פעולות מתקנות כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב".

כמו כן חברי קונגרס רבים הביעו כעס על האופן שבו החמוש התקרב כל כך למועמד הרפובליקני לנשיאות. טראמפ נפצע באוזן, ושני משתתפים נוספים נפצעו לאחר שתומס מת'יו קרוקס טיפס על גג בניין סמוך ופתח באש והרג אדם אחד.

השירות החשאי הודה כי דחה כמה בקשות של אנשי טראמפ להגברת האבטחה באירועים שקדמו לניסיון ההתנקשות.

ההתקפה על טראמפ הייתה הניסיון החמור ביותר לרצוח נשיא או מועמד לנשיאות מאז נורה הנשיא רונלד רייגן ב-1981.

ברשויות חיפשו רמזים למה שהניע את קרוקס, אך עד כה לא מצאו שום נטייה אידיאולוגית שיכולה להסביר את מעשיו התמוהים. חוקרים שחיפשו בטלפון שלו מצאו תמונות של טראמפ, ביידן ובכירים אחרים בממשל, וגם גילו שהוא חיפש את התאריכים לכנס הדמוקרטי הלאומי.

דונלד טראמפ נסיון התנקשות בטראמפ השירות החשאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד