ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אלו המשמעויות

בשורה לכלכלה: תגלית גז טבעי בחופי ישראל

משרד האנרגיה והתשתיות מאשר תגלית ראשונה בקבוצת מאגרי גז טבעי, הראשונה בקבוצת מאגרי "דרקון"

בשורה לכלכלה: תגלית גז טבעי בחופי ישראל
גז טבעי צילום: פלאש 90

הממונה על הנפט במשרד האנרגיה והתשתיות, חן בר-יוסף, אישר היום (שני) לחברת אנרג'יאן תגלית גז טבעי ברישיון 31, זאת לאחר בחינה טכנו כלכלית ועל פי חוק הנפט. הבקשה לתגלית הוגשה לאחר שהתגלה גז טבעי במאגר "הרמס", המהווה חלק מקבוצת מאגרי "דרקון". ההערכה היא כי במאגר כ 3-5 BCM של גז טבעי, על פי הערכות החברה.

מדובר בתגלית השנייה שמאושרת עבור החברה, בהמשך לקידוחים שביצעה במסגרת רישיונות החיפוש שניתנו לה בהליך התחרותי הראשון. במהלך 2023 קיבלה החברה תעודת תגלית בגין מאגרי הגז הטבעי "קטלן". בשנים הקרובות צפויים קידוחי חיפוש במאגרים פוטנציאליים נוספים. בימים אלו מצוי המשרד בתהליך של הערכת העתודות המצויות במאגר. 

בנוסף, העניק היום הממונה על ענייני הנפט במשרד לחברת אנרג'יאן את שטר החזקה עבור מאגרי "קטלן", אשר כזכור הוכרו כתגלית במאי 2023. מאגרי "קטלן" מצויים במרחב שבין שתי חזקות קיימות של החברה – "כריש" ו"תנין".

החזקה מחליפה את רישיון 12 וצפויה לעמוד בתוקפה למשך 30 שנה, עם אפשרות להארכה ב-20 שנה נוספות, במהלכן מחויבת החברה לפעול להפקת הגז הטבעי מהמאגרים. פיתוח מאגרי "קטלן" צפוי בשנים הקרובות והם צפויים להתחבר לפלטפורמת ההפקה הקיימת של מאגרי "כריש" (FPSO). 

הצוות המקצועי במשרד האנרגיה והתשתיות צפוי להשלים בחודשים הקרובים את תיקוף הערכותיו בנוגע לכמות הגז הטבעי הקיימת במאגרים אלו.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אמר: "למקורות האנרגיה של ישראל יש חשיבות כלכלית ומדינית רבה, ולכן אני מברך על אישור תגלית הגז "דרקון" ועל העברת שטר החזקה על מאגרי "קטלן". מאגרים אלו יאפשרו לנו להגביר תפוקת הגז הטבעי, יחד עם הגדלת היצוא למדינות האזור ולאירופה. הרצון של מדינות אירופה לגוון את מקורות האנרגיה בעקבות המלחמה באוקראינה מייצר חלון הזדמנויות ליצוא גז, שיחזק את מעמדנו הכלכלי והמדיני. מאגרי הגז הטבעי של ישראל מהווים נכס אסטרטגי משמעותי, מגדילים את הכנסות המדינה, ומורידים את יוקר המחיה לטובת כל אזרחי ישראל".

מנכ״ל אנרג׳יאן ישראל, שאול צמח אמר: "אישור התגלית במאגר "דרקון", שמצטרף למאגרי "כריש", "תנין" ו"קטלן", הינו תוצאה של חיפושי גז טבעי שביצעה אנרג׳יאן, החברה היחידה שערכה חיפושי גז טבעי במים הכלכליים של ישראל בעשור האחרון. אנרג׳יאן פעלה ופועלת מתוך מחוייבות מתמשכת לקידום משק האנרגיה בישראל, כולל השקעה בפיתוחם של מאגרים קטנים, לטובת חיזוק הביטחון האנרגטי והתחרותיות במשק".

תגלית גז טבעי משרד האנרגיה והתשתיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד