ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
שם מראה לשמאל

איש השמאל על סערת ינון מגל: "איש התקשורת החזק, החכם והמשפיע בישראל"

"ההשעייה המטופשת שלו מ-103 fm העצימה זאת אף יותר. הוא לא צריך להתנצל על מי שהוא ועל ההצלחה המטאורית שלו. מפני שהוא קרא את המפה והבין מי צופיו ונתן להם את מה שהם רוצים ומייחלים לו", כך איש התקשורת אבישי מתיה

איש השמאל על סערת ינון מגל: "איש התקשורת החזק, החכם והמשפיע בישראל"
ינון מגל צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

איש התקשורת והמאמן למנהיגות שעורך וכותב בתקשורת כבר 33 שנים, אבישי מתיה המשתייך לשמאל, אך התפכח לאחרונה בעקבות הקצנת השמאל, מפרסם פוסט ארוך שבו הוא מפרגן לינון מגל ומזדהה עם מאבקו נגד בנק לאומי ורדיו 103FM.

לדבריו, "ינון מגל כבר מזמן אינו רק עיתונאי. הוא תופעה סוציולוגית. מאות אלפי ישראלים רואים בו את הפה שלהם. את כוכב הטלוויזיה האהוב. את מי שמורד עבורם באליטות. את מי שמחבק אותם ולא מדיר אותם. את מי שמכיר בערכים שלהם, ממשפחה ועד מסורת ישראל". 

"ינון מגל הוא היום איש התקשורת החזק, החכם והמשפיע בישראל. ההשעייה המטופשת שלו מ-103 fm העצימה זאת אף יותר. הוא לא צריך להתנצל על מי שהוא ועל ההצלחה המטאורית שלו. מפני שהוא קרא את המפה והבין מי צופיו ונתן להם את מה שהם רוצים ומייחלים לו. נתוני הרייטינג שלו מספקים רק תמונה חלקית, מאחר שצופים בו גם חרדים, גם ישראלים בחו"ל, גם בקבוצות וגם במובייל. "הפטריוטים" להערכתי היא כיום תכנית הטלוויזיה הנצפית בישראל". 

מתוך שידורי ערוץ 14אבישי מתיהצילום: מתוך שידורי ערוץ 14

"ולכן", טוען מתיה, "ההתעלמות של בנק לאומי מערוץ 14 היא ליקוי חמור בשיקול דעת. כמות הצופים בערוץ עלתה ב-2024 בצורה משמעותית וכיום הוא הערוץ השני הנצפה בישראל. אז איך אפשר לפסוח עליו? הטענות כלפי הערוץ, כאילו הוא תחנה מטעם, משונות. כי לנסיקה שלו אחראים דווקא מתחריו, ערוצים 12 ו-13. בזמן ניסיון ההפיכה של מפגיני קפלן הפכו שני הערוצים למחלקת הדוברות של המחאה ולמדקלמי דף המסרים שלה. מי שחשב כמוני שהיתה הגזמה פראית באלימות ובהפחדות לא יכול היה לצפות יותר במהדורות החדשות שלהם ונטש."

עוד מנתח מתיה וכותב: "אחר כך התחולל הטבח, פרצה המלחמה, וישראלים רבים נוספים נמלטו מצפייה בפאנלים החד צדדיים שהישרו דיכאון, חוסר אונים וייאוש, והשתמשו בחטופים למען אג'נדה פוליטית. כולם מצאו את ביתם בערוץ 14". 

"ערוצים 12 ו-13 הפכו לבועה רל"בית (רק לא ביבי) ומשום כך גם הסקרים שלהם מוטים לטובת האופוזיציה. התוצאות שלהם מנותקות מהמציאות פשוט מפני שתומכי הימין והליכוד לא משתתפים בהם יותר.  קושמרו. יונית. אברמוביץ'. דנה ויס. דרוקר. גליקמן. קרא. פלג. איש שלום. נדב איל. כולם תרמו לעליית ערוץ 14 ולרייטינג של ינון מגל. לפני שהם באים אליו בטענות, רצוי מאד שיביטו במראה".

מתיה, מתואר באתר 'מעריב' כאיש תקשורת ומאמן למנהיגות שב-33 השנים האחרונות עורך, כתב ופובליציסט בעיתונות, בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט. חוקר מוסיקה ישראלית. מרצה על תרבות ואימון אישי.
אבישי מתיה ינון מגל בנק לאומי השעייה רדיו 103FM ערוץ 14

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד