ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
היסטוריה מביכה

דונלד ואיוונקה טראמפ תרמו בעבר לקמפיין בחירות של קמלה האריס

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ובתו איוונקה, תרמו לקמפיין בחירות של קמלה האריס כשהיא התמודדה לתפקיד התובעת הכללית של קליפורניה. איוונקה תרמה 2000 דולר

דונלד ואיוונקה טראמפ תרמו בעבר לקמפיין בחירות של קמלה האריס
אילוסטרציה צילום: Hadar Youavian/FLASH90

הנשיא טראמפ תרם 6,000 דולר לקמפיין בחירות של קמלה האריס כשהייתה התובעת הכללית של קליפורניה, כך עולה מרישומי הקמפיין. התרומות ניתנו ב-2011 וב-2013, והעלו העשרות שהן קשורות לבעיות המשפטיות של אוניברסיטת טראמפ.

האריס, כיום היורשת האפשרית של הנשיא ג'ו ביידן כמועמדת הדמוקרטים לנשיאות, הייתה התובעת הכללית של קליפורניה מ-2011 עד 2016. במהלך כהונתה, משרדה לא נקט כל פעולה נגד אוניברסיטת טראמפ, שעומדת בפני תביעה ייצוגית וחקירה על ידי התובע הכללי של ניו יורק.

מקמפיין ביידן נמסר, שהאריס לא ביקשה את התרומות ואין להן השפעה על הטיפול של משרדה בהאשמות נגד אוניברסיטת טראמפ. קודמתה של האריס החליטה לא להמשיך בתיק, והמשרד שלה בחן מחדש את הנושא ב-2016 וגם בחר שלא לחקור.

התרומות של טראמפ להאריס נתפסו כחריגות, טראמפ אמר כי התרומה הייתה לאחר בקשה של התובע הכללי של ניו יורק, אריק שניידרמן, שביקש ממנו לתרום את התרומה.

התרומות גם צוינו בעבר על ידי הקמפיין של טראמפ כראיה לכך שהוא אינו גזעני, בהתחשב בכך שהאריס היא אישה שחורה.

מייקל סטיל, לשעבר יו"ר הוועדה הלאומית הרפובליקנית, אמר: "כשטראמפ כתב את ההמחאה עבור קמלה האריס ב-2011, אני בטוח שהוא לא חשב שהיא תפדה אותו ב-2024".

איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא לשעבר, רשומה גם היא כתורמת. היא נתנה להריס 2,000 דולר עבור קמפיין הבחירות שלה לתפקיד התובעת הכללית ביוני 2014.

דונלד טראמפ בחירות בארה"ב קמלה האריס איוונקה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד