ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
קורע לב

הבן נפרד מאביו שנרצח בשבי: "סליחה שלא הצלחנו במשימה"

"עכשיו הזמן לאבל וזיכרון. העת לבוא חשבון עם מי שאחראי למה שקרה יגיע. לא נוותר. יהי זכרך ברוך. אוהב ומתגעגע". יובל דנציג נפרד מאביו אלכס הי"ד

הבן נפרד מאביו שנרצח בשבי: "סליחה שלא הצלחנו במשימה"
אלכס דנציג הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

שעות לאחר שנודעה הבשורה המרה על הירצחו של החטוף אלכס דנציג הי"ד בן ה-76 מנחל עוז בשבי חמאס, בנו יובל מפרסם פוסט פרידה מרגש.

"אבא יקר שלי, לא כך זה היה צריך להסתיים", כותב הבן. "נחטפת חי ונושם ממיטתך באותו בוקר ארור והיית צריך לחזור הביתה חי ושלם אלינו. סליחה שלא הצלחנו במשימה הזו".

"נמשיך לעשות הכל להצליח במשימה שיש בפנינו עכשיו, להחזיר אותך לקבורה הראויה המגיעה לך".

יובל דנציג הוסיף וכתב: "בחודשים באחרונים נחשפתי עוד ועוד בכמה אנשים נגעת ואיזה מורשת מדהימה השארת אחריך. מתחייב לשאת את המורשת הזו עימי לכל מקום ולספר לכל מי שירצה לשמוע על האיש שאתה ופועלך. כי זה מה שחשוב".

"עכשיו הזמן לאבל וזיכרון. העת לבוא חשבון עם מי שאחראי למה שקרה יגיע. לא נוותר. יהי זכרך ברוך. אוהב ומתגעגע ?". כך יובל הבן.

אלכס דנציג הי"ד, בן ה-76, היה היסטוריון, מחנך וחקלאי. בן לניצולי שואה שהיה ממייסדי המשלחות לפולין, עבד כ-30 שנה ב״יד ושם״ והכשיר אלפי מדריכים ומדריכות להוראת השואה. חטופות שהיו איתו בשבי העידו שאלכס העביר את הזמן בשבי בהרצאות על היסטוריה לשאר החטופים.

לצד דנציג, פרסם צה"ל היום כי גם יגב בוכשטב הי"ד, בן ה-35 שנחטף מקיבוץ נירים יחד עם אשתו רימון קירשט שכבר שוחררה בעסקת החטופים הקודמת - נרצח בשבי חמאס. יגב היה אדם צנוע ופשוט שאהב את החיים בקיבוץ נירים. ליגב, שהיה במקצועו טכנאי סאונד, הייתה תשוקה עזה למוזיקה. מגיל צעיר הוא ניגן על גיטרה וחליל צד ובהמשך על כלים נוספים, שאת חלקם בנה בעצמו.

אלכס דנציג יובל דנציג חטוף נרצח 7 באוקטובר מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד