י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"אובדן כבד"

אתמול צוין יום הולדתו ה-76 של אלכס דנציג הי"ד - היום הודיע צה"ל על מותו

צה"ל מסר למשפחותיהם של החטופים אלכס דנציג מניר עוז ויגב בוכשטב מנירים הודעה על מותם בשבי חמאס. אלכס דנציג היה שותף משמעותי בהוראת השואה בפולין, ואתמול ציינו בארץ את יום הולדתו ה-76

אתמול צוין יום הולדתו ה-76 של אלכס דנציג הי"ד - היום הודיע צה"ל על מותו
אלכס דנציג הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

משפחותיהם של החטופים אלכס דנציג מניר עוז ויגב בוכשטב מנירים, קיבלו את הבשורה המרה שהם נהרגו לפני מספר חודשים ברצועת עזה, וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. 

אלכס יליד 1948 ורשה פולין, בן להורים ניצולי שואה. ב-1957 עלה לארץ עם משפחתו ובהמשך קבע את ביתו בקיבוץ ניר עוז.

אלכס, היה שותף של יד ושם בקורס הכשרת מדריכי מסעות נוער בפולין ובהוראת השואה  בפולין והוביל סמינרים רבים לאנשי חינוך, אנשי דת ורבים אחרים שאינם יהודים, במסגרת המרכז לחינוך והוראת השואה ביד ושם. ביד ושם סיפרו כי אלכס היה איש אשכולות, מומחה מוערך לתרבות פולין ולמערכת היחסים ההיסטורית המורכבת של שני העמים. איש משפחה למופת ועובד אדמה גאה.

"אנו כואבים היום את האובדן הכבד של עמיתנו היקר והמוערך אלכס דנציג, שחקן נשמה אמיתי" אמר יו"ר יד ושם דני דיין, "רק אתמול ציינו את יום הולדתו ה-76 של אלכס בתקווה שהוא יחזור אלינו בשלום ובהקדם. אלכס אחז ברוח ובחומר - בחרמש ובספר- וספרייתו העצומה בביתו בקיבוץ ניר עוז שיקפה את הקשר העמוק שלו לישראל ולארץ הולדתו פולין". 

עוד המשיך: "בהוראתו את נושא השואה הצליח לשלב את נקודות המבט השונות לאירועי מלחמת העולם השניה בכלל ולשואה בפרט. הידיעה על מותו הטראגי מחזקת את מחוייבותנו להבטיח שהמורשת של אלכס והסיפורים ששימר בלהט לא ישכחו לעולם".

אלכס דנציג הי"ד חמאס יד ושם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}