י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
בשבי בחאן יונס

הותר לפרסום: אלכס דנציג ויגב בוכשטב הי"ד נרצחו בשבי חמאס

משפחותיהם של החטופים אלכס דנציג מניר עוז ויגב בוכשטב מנירים, קיבלו את הבשורה המרה שהם נהרגו לפני מספר חודשים ברצועת עזה, וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס. נסיבות מותם עדיין מצויות בבדיקת צה"ל

הותר לפרסום: אלכס דנציג ויגב בוכשטב הי"ד נרצחו בשבי חמאס
יגב בוכשטב אלכס דנציג הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

נציגי צה״ל הודיעו היום למשפחותיהם של אלכס דנציג ויגב בוכשטב הי"ד, אשר נחטפו באכזריות לשטח רצועת עזה, כי הם אינם בין החיים וגופותיהם מוחזקות בידי ארגון הטרור חמאס. 

ההחלטה לקבוע את מותם התבססה על מידע מודיעיני ואושרה על ידי ועדת מומחים של משרד הבריאות ובשיתוף משרד הדתות ומשטרת ישראל. נסיבות מותם בשבי חמאס נמצאות בבדיקה על ידי כלל גורמי המקצוע.

באדיבות המשפחהאלכס דנציג (מימין) ויגב בוכשטבצילום: באדיבות המשפחה

דובר צה״ל מסר: "צה"ל פועל במגוון רחב של שיטות במטרה לאסוף מידע אודות החטופות והחטופים ברצועת עזה. צה״ל ויתר גופי הביטחון ימשיכו ללוות את משפחות החטופים ככל שיידרש".

דנציג ובוכשטב, נרצחו בחודש דצמבר בעת שהוחזקו בחאן יונס, ובזמן שכוחות צה״ל פעלו באזור. באותה תקופה נהרגו בשבי באותו אזור ארבעה חטופים אחרים, שצה״ל כבר הודיע על מותם: חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופולוול הי"ד.

בצה״ל אומרים כי נבדקות כלל האפשרויות ביחס לנסיבות המוות - כולל האפשרות שנפגעו כתוצאה מאש כוחותינו. יגב, בן 35 מנירים, נחטף עם אשתו רימון קירשט ששוחררה בעסקת החטופים. אלכס, שהיה אמור לציין יום הולדת 76 אתמול, נחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז.

אלכס דנציג (76), היה היסטוריון, מחנך וחקלאי. בן לניצולי שואה שהיה ממייסדי המשלחות לפולין, עבד כ-30 שנה ב״יד ושם״ והכשיר אלפי מדריכים ומדריכות להוראת השואה. חטופות שהיו איתו בשבי העידו שאלכס העביר את הזמן בשבי בהרצאות על היסטוריה לשאר החטופים.

יגב בוכשטב (35), היה אדם צנוע ופשוט שאהב את החיים בקיבוץ נירים. ליגב, שהיה במקצועו טכנאי סאונד, הייתה תשוקה עזה למוזיקה. מגיל צעיר הוא ניגן על גיטרה וחליל צד ובהמשך על כלים נוספים, שאת חלקם בנה בעצמו.

ראש הממשלה נתניהו עודכן בפרטים לפני המראתו הבוקר לוושינגטון, על ידי מתאם השבויים והנעדרים גל הירש. בטיסה עודכנו גם משפחות החטופים שהצטרפו לרה"מ בביקורו בארה"ב. מספר החטופים שאינם בין החיים, מתוך ה-120, מגיע כעת ל-46.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "קיבלנו בצער וכאב עמוק את הבשורה הנוראית על הירצחם בשבי של שני חברינו היקרים לקהילה - אלכס דנציג מניר עוז ויגב בוכשטב מנירים אשר נחטפו מביתם. דנציג, מותיקי ומייסדי המועצה והיסטוריון מוערך ממקימי המסעות לפולין ובוכשטב, מוזיקאי מחונן שגדל והתחנך במועצה. אנו משתתפים בצער המשפחות היקרות והקהילה כולה".

עוד אמר: "למעלה מתשעה חודשים של לחימה וההפקרות עודנה ממשיכה. בעוד שיש החושבים כי החטופים סובלים ולא מתים, הרי ההוכחה המצערת שלא כך המצב. כל יום שעובר- זוהי סכנת חיים ממשית לבנינו ובנותינו שעדיין נמצאים בשבי. אסור לנו להמשיך להתנהל כפי שאנו מתנהלים. לא נוכל להשתקם כל עוד הם עדיין שם, ואנו קוראים להחזרת כלל החטופים ולעסקה עכשיו! החזרתם היא המשימה העליונה והחשובה ביותר- את החיים לשיקום ואת החללים שלא הספקנו להציל לקבורה".

אלכס דנציג יגב בוכשטב חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}