ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"צורך ביטחוני"

לפיד: "הגיוס לצה"ל הוא לא תוכנית כבקשתך, זה החוק"

לפיד בישיבת הסיעה: "הגיוס לצה"ל הוא לא תוכנית כבקשתך. זה החוק. זה גם צורך בטחוני קיומי. המדינה צריכה להתנהג כמו מדינה. לראשונה מזה שנים היא עושה את זה. זה מתחיל, ואנחנו נוודא שזה יימשך"

לפיד: "הגיוס לצה"ל הוא לא תוכנית כבקשתך, זה החוק"
חבר הכנסת יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הבוקר (שני) בפתח ישיבת הסיעה לתחילת הליך שליחת צווי הגיוס לבחורי הישיבות ואמר כי "זה מתחיל עקום".

לפיד אמר: "זה מתחיל עקום, זה מתחיל בקטן מדי, אבל זה מתחיל, ומרגע שזה מתחיל אי אפשר יהיה לעצור את זה. הנסיון מלמד שבהתחלה יצעקו, וישבעו שלא יבואו, ואז יגלו שאין להם דרכון, ואין להם תקציבים, ואז כן יבואו.
 
זה מתחיל, ואנחנו צריכים לזכור מהי המטרה. המטרה היא לא מלחמת אזרחים, והמטרה היא לא לריב עם החרדים, המטרה היא שהם יתגייסו, וישרתו, בדיוק כמו הילדים שלנו. כי אזרחות היא לא רק זכויות, היא גם חובות".
 
עוד אמר: "אנחנו במלחמה מתמשכת, יש לנו 120 חטופים, יש לנו שבע זירות פתוחות, הצבא צריך לפחות 12 גדודים נוספים. צריך אותם. מדינת ישראל השתנתה אחרי אסון השבעה באוקטובר. מה שהיה לא יהיה. לא תהיה פה יותר מדינה בתוך מדינה. לא תהיה פה יותר אפליה בין דם לדם".
 
לדבריו, "צריך יהיה לגייס לפחות עשרת אלפים צעירים חרדים, וצריך לגייס אותם מהר, כבר השנה. אנחנו נפעל דרך הוועדה, מול משרד הבטחון, נוודא שישלחו מספיק צווים כדי שיהיו מספיק חיילים.
 
הגיוס לצה"ל הוא לא תוכנית כבקשתך. זה החוק. זה גם צורך בטחוני קיומי. המדינה צריכה להתנהג כמו מדינה. לראשונה מזה שנים היא עושה את זה. זה מתחיל, ואנחנו נוודא שזה יימשך".

יאיר לפיד גיוס חרדים חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד