ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
פרישת ביידן

דיווח: כבר באוקטובר 2021 ביידן דיבר ללא הקשר, והנוכחים זעמו

מחוקקים דמוקרטיים רבים אמרו שהם היו המומים ממצבו של ביידן בדיון, בין השאר משום שהקשר שלהם עמו היה מוגבל בשלוש השנים האחרונות. החששות לגבי גילו וחדותו הנפשית של הנשיא בן ה-81 סיימו את הקריירה הפוליטית שלו

דיווח: כבר באוקטובר 2021 ביידן דיבר ללא הקשר, והנוכחים זעמו
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

באוקטובר 2021 נפגש הנשיא ביידן עם קבוצה של דמוקרטים בקונגרס במטרה לשכנעם להעביר הצעת חוק בעלות של טריליון דולר. ננסי פלוסי, אז יו"ר בית הנבחרים, ניהלה את הפגישה.

ב-30 דקות של הפגישה בגבעת הקפיטול, ביידן דיבר בחוסר קשר, ולא הצליח להגיש בקשה קונקרטית למחוקקים, כך לפי דמוקרטים שהיו בחדר ושוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'. לאחר שעזב, פלוסי שהיתה מתוסכלת בעליל אמרה לנוכחים בחדר, שהיא תנסח מה ביידן ניסה לומר.

"זו הייתה הפעם הראשונה שאני זוכר אנשים שהיו די נזעמים ממה שהם ראו", אמר חבר הקונגרס דין פיליפס הדמוקרטי. זה היה באוקטובר 2021, וזה היה הפעם האחרונה שבה ביידן נפגש עם השדולה הדמוקרטית של בית הנבחרים בנוגע לחקיקה.

כמעט שלוש שנים לאחר מכן, החששות לגבי גילו וחדותו הנפשית של הנשיא בן ה-81 סיימו את הקריירה הפוליטית שלו בת החמישים שנה.

"אני באמת מודאג ממה שלא אמרו לנו במהלך החודשים האלה", אמר לויד דוג'ט, חבר קונגרס דמוקרטי. "אני עדיין מודאג מכך - שמכל הסיבות אשר יהיו, נראה כי התנהלות מסוג זה לא רק שללה מהעם האמריקני את ההבנה של מצבו הנוכחי של הנשיא, אלא גם מנבחרי ציבור אחרים".

דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס, אמר אתמול כי, "הנשיא ביידן נתן למעלה מ-50 ראיונות השנה בלבד, לאחרונה ערך מסיבת עיתונאים של שעה, ערך למעלה מ-580 שיחות עם עיתונאים של הבית הלבן, ונסע ברחבי הארצות הברית ונאם ישירות לעם האמריקני לגבי האג'נדה שלו לשפר את חייהם". לדבריו, ביידן בנה את הרקורד המצליח ביותר בהיסטוריה האמריקאית המודרנית, וכי הנשיא "תמיד אמר שזה הוגן שכתבים ישאלו על גילו".

רון קליין, שהשתתף בפגישה באוקטובר 2021 והיה ראש הסגל של ביידן באותה עת, אמר שההחלטה שלא להביא להצבעה באותה עת את החוק, "הייתה מהלך מבריק" של ביידן בגלל סירובם מספר דמוקרטים לתמוך בחוק. אך בכירים דמוקרטים שהיו בחדר אמרו שהם היו מבולבלים מהאופן שבו ביידן ניהל את הפגישה.

מחוקקים דמוקרטיים רבים אמרו שהם היו המומים ממצבו של ביידן בדיון, בין השאר משום שהקשר שלהם עמו היה מוגבל בשלוש השנים האחרונות. פקידים בכירים התלוננו במשך שנים על כך שאין להם מספיק קשר עם הנשיא וצוותו הבכיר.

 

הנשיא ביידן קמלה האריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד