ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
עם משפחות חטופים

ברקע הדרמה בארה"ב: נתניהו המריא לוושינגטון, שם צפוי לפגוש את ביידן וטראמפ

ברקע הדרמה הפוליטית ההיסטורית בארה״ב עם פרישתו של הנשיא ביידן מהמירוץ לנשיאות, המריא הבוקר ראש הממשלה נתניהו לוושינגטון לביקור מדיני ששיאו יהיה בנאום בקונגרס. נתניהו: "בלי קשר לשאלה מי ייבחר, ישראל היא בעלת הברית החשובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון"

ברקע הדרמה בארה"ב: נתניהו המריא לוושינגטון, שם צפוי לפגוש את ביידן וטראמפ
נתניהו טרם ההמראה צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המריא לפני זמן קצר לארצות הברית לקראת נאומו בקונגרס האמריקאי. זוהי הנסיעה ה'מבצעית' הראשונה של מטוס ראש הממשלה כנף ציון. לנסיעה הצטרפה שורדת השבי נועה ארגמני ומשפחות חטופים. 

נתניהו צפוי להיפגש עם הנשיא ביידן למרות פרישתו מהמרוץ וכן עם המועמד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ, שהיחסים שלהם עלו על שרטון בשנים האחרונות.

טרם ההמראה, מסר נתניהו הצהרה לתקשורת: ״אני יוצא עכשיו לביקור חשוב ביותר בארה"ב, בזמן שישראל נלחמת בשבע חזיתות, ובזמן של אי ודאות פוליטית גדולה בוושינגטון. בביקור הזה אנאם בפעם הרביעית בפני שני בתי הקונגרס כראש ממשלת ישראל.

נתניהו טרם ההמראה לוושינגטון צילום: רועי אברהם / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

"בנאומי אדגיש את החשיבות של התמיכה הדו-מפלגתית בישראל, אפנה לידידנו בשני צדדי המתרס ואומר להם שבלי קשר לשאלה מי ייבחר להנהיג את העם האמריקני אחרי הבחירות לנשיאות, ישראל היא המדינה בעלת הברית החשובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון, בעלת ברית שאין לה תחליף.

עמוס בן גרשום/ לע"מנתניהו במטוסצילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

"אני גם אמור להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן, שאותו אני מכיר כבר למעלה מ-40 שנה. זו תהיה הזדמנות להודות לו על הדברים שהוא עשה למען מדינת ישראל, הן במלחמה, הן במהלך שנות שירותו כסנאטור, כסגן נשיא וכנשיא.

"זו תהיה גם הזדמנות לדון עמו על נושאים חשובים לשתי המדינות שלנו בחודשים הקרובים, לשתף פעולה לשחרור כל חטופינו, לשתף פעולה בהשגת הניצחון על חמאס, לשתף פעולה בהדיפת הטרור והתוקפנות של ציר הרשע של איראן, וגם להבטיח שכל תושבינו בצפון ובדרום יחזרו בביטחה לבתיהם.

"אני חושב שבזמן הזה, של מלחמה וחוסר ודאות, יש חשיבות עליונה שאויבינו ידעו שארה"ב וישראל עומדות יחד - היום, מחר ולתמיד״.

שלי שם טוב, אמו של עומר החטוף בעזה, שהצטרפה לנסיעה, אמרה: "הבוקר קמתי בבכי ונכנסתי לחדר של עומר וסיפרתי לו שזו הפעם הראשונה שאני עוזבת את הארץ. יש לי תחושה בבטן שזו העת לצאת בשביל להשיב אותו הביתה. ראיתי את התמונה שלו בנתב"ג, התיישבתי וליטפתי את התמונה ושוב כתבתי לו: עומר, אמא נוסעת להחזיר אותך הביתה. זה רגע כמו צירי לידה. לא הייתה לי התלבטות לגבי הנסיעה".

באשר להחלטת משפחות לא להצטרף לנסיעה שלי שם טוב אמרה, "אני מכבדת כל משפחה בדרך שהיא מרגישה לפעול. זה בסדר. אנחנו קהילה שאוהבת אחד את השני ומכבדים. אנחנו לא יודעים מה האמת ומה יביא את יקירנו הביתה. שיהיה לנו בהצלחה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ארה"ב נועה ארגמני ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד