ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"עיתונאי"

"בן אדם פסיכי, לא יציב": כך התעלל כתב אל ג'זירה בחטופים

אלמוג מאיר ג'אן ממשיך להעיד על הימים בשבי ועל החוטף, עיתונאי אל ג'זירה: "הוא היה בן אדם באמת לא יציב. בן אדם פסיכי. היינו מתים מפחד ליפול על איזה יום שהוא עצבני"

"בן אדם פסיכי, לא יציב": כך התעלל כתב אל ג'זירה בחטופים
אלמוג מאיר ג'אן צילום: מטה משפחות החטופים

אלמוג מאיר ג'אן, אחד החטופים שחולץ מהשבי במסגרת 'מבצע ארנון', ממשיך לחשוף פרטים על 8 חודשי הסיוט בשבי החמאס.

"המוחמד שהיה איתנו, המרכזי, היה בן אדם באמת לא יציב. בן אדם פסיכי", סיפר ג'אן בראיון לתכנית עובדה בערוץ 12. "אתה לא יודע איך הוא קם בבוקר ואיך הוא הולך לישון בלילה, הוא לא מאוזן, כאילו היה אפשר לראות עליו הרבה פעמים שהוא מתחבט בתוך עצמו, ופעם הוא שמח, אחרי שעה פתאום הוא צועק, והיינו פשוט מפחדים, מתים מפחד פשוט ליפול על איזה יום שהוא עצבני, ומספיק  משהו הכי קטן שקורה, אז פתאום בא לו רעיון לתת לך עונש. 

כמו מה? 

"לקחת מקל, ולקשור אותנו ככה למקל, ולשים לנו עט בפה, ולקשור לנו את הפה, ולא לדבר, ולא להישען על כלום. פעם ליום, פעם יומיים, פעם שבוע".

"היינו יכולים לדבר רגיל, לדבר בינינו, אני, שלומי ואנדרי מדברים. מדברים סתם על משהו, ואחרי שעה שאנחנו מדברים, הוא יגיד, מה, למה אתם מדברים? אמרתי לכם להיות בשקט, יאללה, לכו כל אחד למזרון, אין לכם שירותים, אין לכם ככה, אין לכם... כאילו, הוא היה חולה על השליטה הזאתי. זה היה ככה".

המחבל עליו מדבר ג'אן הוא עבדאללה אל ג'מאל, בעל הבית שבו הוחזקו, פעיל חמאס שעבד גם כ"עיתונאי" וצלם בערוץ התעמולה של חמאס בקטאר, רשת אל ג'זירה.

"הוא לא אהב את כולנו, אבל את אנדריי, הוא היה יותר משפיל אותו, והוא היה יותר מדבר עליו, והוא היה אומר, אותך נקבור בעזה, אותך נשים פה, אותך נביא לכלבים, שיאכלו אותך הם, אני אזרוק את הגופה שלך שמה.

בראיון נשאל ג'אן, מה היה אומר לראש הממשלה ברקע המגעים לעסקה: "אני חושב שהייתי שואל אותו - מה אתה רוצה. האם באמת המטרה הסופית שלך, לא משנה מה היא תהיה, שווה את הזמן שהם נמצאים שם? תסתכל לי רגע בעיניים ותגיד לי אם זה היה שווה את זה".

אלמוג מאיר ג'אן חמאס רצועת עזה החטופים הישראלים ברצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד