ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ייפגש עם ביידן

ביקור מדיני בצל המלחמה: ראש הממשלה נתניהו ימריא לארה"ב

ראש הממשלה נתניהו המריא לביקור מדיני בארה"ב ברקע הודעת הנשיא ביידן על פרישתו מהמירוץ לנשיאות. נתניהו צפוי להיפגש עם ביידן ובלשכתו עמלים על תיאום פגישה גם עם טראמפ. אל נתניהו תצטרף משלחת גדולה של חיילים, פצועים ומשפחות חטופים. ביום רביעי ינאם ראה"מ בפני שני בתי הקונגרס

ביקור מדיני בצל המלחמה: ראש הממשלה נתניהו ימריא לארה"ב
צילום: משה מילנר, לע"מ צילום: צילום: משה מילנר, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הבוקר (שני) במטוס "כנף ציון" לוושינגטון לביקור מדיני שיימשך עד לסוף השבוע. נתניהו היה אמור לצאת כבר בשעת הלילה אך דחה את טיסתו במספר שעות בעקבות דחיית ביקורו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

ראש הממשלה נתניהו אמר טרם המראתו: "אני יוצא לביקור חשוב בזמן שישראל נלחמת בשבע חזיתות. 

אפגש עם ביידן, זו תהיה הזדמנות להודות לו על מעשיו במלחמה למען ישראל ולאורך השנים

אגיד בקונגרס שישראל היא בעלת ברית הכי חשובה של ארה"ב - לא משנה מי ייבחר".

ראש הממשלה ינחת בארה"ב כשהקשב במעצמה הגדולה היא להודעתו הדרמטית של הנשיא ביידן על פרישתו מהמירוץ לנשיאות. על אף הדרמה, פגישת נתניהו ביידן צפויה להתקיים כמתוכנן ביום שלישי בשעות הצהריים, בכפוף להחלמתו של ביידן ממחלת הקורונה.

במקביל, בלשכת נתניהו עובדים על תיאום פגישה עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, והעבירו ללשכתו מסר שראש הממשלה מעוניין להיפגש. בסביבת נתניהו אופטימיים שהפגישה תצא לפועל אך עדיין לא ברור מתי והיכן.

בתוך כך, במהלך ביקורו, ראש הממשלה צפוי להיפגש גם עם סגנית הנשיא קמלה האריס, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. כמו כן, ייפגש עם חברי קונגרס ויעניק מספר ראיונות לתקשורת האמריקנית.

אל נתניהו מצטרפים לארה"ב משלחת גדולה שכוללת חיילים, פצועים ומשפחות של חטופים. בין היתר, מצטרף גשש של אוגדת עזה שנלחם בגבורה וחייל שנפצע בקרב.

כמו כן, יצטרפו לנסיעה נועה ארגמני ואביה יעקב, נציג משפחת ביבס ואחיו של אורון שאול.

הביקור המדיני יגיע לאחד מרגעי השיא שלו ביום רביעי, בשעה 21:00 שעון ישראל, אז נתניהו צפוי לנאום בפני שני הבתים בקונגרס – כשבקהל צפויים להשתתף למעלה מ-500 סנאטורים וחברי בית הנבחרים. עד עתה ידוע על כ-10 מחוקקים שיחרימו את הנאום בגלוי.

 

בנימין נתניהו ג'ו ביידן דונאלד טראמפ ארה"ב מלחמת חרבות ברזל ביקור מדיני משפחות חטופים הקונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד