ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
כל מה שלא חשבתם

מומחה הכשרות חושף סודות מעולם התיירות

ידיעות כשרותיות חשובות לקראת בין הזמנים הבעל"ט | משולחנו של מומחה הכשרות הנודע הרב יוחנן רייכמן

מומחה הכשרות חושף סודות מעולם התיירות
ז'נבה, שפיץ - שווייץ צילום: מרדכי לובעצקי

רבים וטובים יוצאים לנפוש בבתי מלון, בתי הארחה, צימרים ועוד בארץ ובעולם בימי בין הזמנים, וברור כשמש שמבקשים לנפוש כהלכה ללא פשרות, ולא להכשל חלילה.

להכין ולנהל מקומות נופש כדת של תורה במקומות אשר כל השנה רמתם הכשרותית וההלכתית נמוכה או כלל לא קיימת צריכה בראש ובראשונה כמובן סיעתא דשמיא מרובה, ובנוסף גם מיומנות ומקצועיות רבה על ידי מומחה בניהול מערכות כשרות מוסמך ובעל נסיון בתחום.

כדי לסבר את האוזן ולהטעים את הדברים לכלל הציבור אשר אינו מודע דיו למורכבות הנושא, אבקש להנגיש בקצירת האומר את הבעיות והמכשולות אשר עלולים חלילה להיווצר באי ניהול מערכת כשרות תקינה, ולהעניק לציבור מודעות והבנה בנושא חשוב זה. הן בימות החול והן בשבתות וחגים.

סודות מעולם הכשרות

ערב אחד נכנסתי לביקורת בבית מלון לקראת ארוחת ערב, ומי שעוסק בתחום הכשרות יודע שמשגיח רגליו מוליכות אותו ישירות למטבח ככה זה, ושמתי לב שמכינים פינת דגים ומוצרי פרווה נלווים, צ׳יפס וספגטי ברוטב עגבניות, מיד נדלקה לי נורה אדומה ואני רץ לבדוק היכן מטגנים את הצ׳יפס כמובן שהחששות שלי התאמתו ובאמת טיגנו אותם בשמן שטיגנו בו לפני כן שניצלונים… ואין לאכול אותם עם דגים, וייתכן שצריך להמתין 6 שעות בינם לבין מאכלים חלביים.

חכו לא נגמר….

בזוית העין אני רואה שהטבח מניח את הספגטי על האש ולא ממלא מים רגילים אלא שופך רוטב מקערה שהיתה מונחת בצד ומערבב רסק עגבניות, מיד ניגשתי ושאלתי מה זה הרוטב הזה?

והטבח אומר לי זה סוד מקצועי, אני מבשל הספגטי בדמיגלאס - רוטב של הבשר, ואז אני נזעק לעברו, אבל זה מיועד לפינת הפרווה….

וכך נכשלו יהודים באכילת דג ובשר ובאכילת חלבי ללא המתנה מאכילת בשר.

הפינה המחכימה

- מזוזה -

בבית מלון פטורים ממזוזה עד חודש.

הפינה המייעצת

אלרגניים
גלוטן וסוכר -

על הרגישים לגלוטן או לסוכר לעדכן את הסוכן או את הרב המכשיר על כך, היות והיה כבר שביקשו לחם ללא גלוטן או עוגות ללא סוכר והמלון לא נערך לכך בכשרות המהודרת ונגרם עגמ״נ מיותרת.

כאן המקום לבקש ולעורר בפני הציבור התורני היקר, אשר אני מלווה אותו בתחום הכשרות זה כשלושה עשורים בחסדי השם, להקפיד לקדש שם שמים ולהשמע להוראות ולכללים של מקום הנופש.

א. לא להוציא כלים ומוצרי מזון מחדר האוכל.

ב. להקפיד על בל תשחית, לא להעמיס צלחות אוכל בצורה מוגזמת כאשר אין היתכנות לאכול כמויות אלו ובסוף הוא נזרק לפח.

ג. לא להזיק או ללכלך את רכוש המלון.

ד. להתייחס בכבוד לנותני השירות גם אם לפעמים לא הכל הולך בדיוק לפי התוכנית.

וכך לימדונו חז״ל - כדתניא ואהבת את ה' אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש ת"ח ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה אוי להם לבריות שלא למדו תורה פלוני שלמדו תורה ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו עליו הכתוב אומר ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר.

למידע ולהתייעצות:
טלפון: 052-7112543
וואטסאפ: 054-7694615
דוא״ל: [email protected]

כשרות נופש חופשה בחו"ל יוחנן רייכמן תיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד