ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
צעד חשוב

שימו לב: אפליקציות רבות עתידות להימחק מחנות גוגל פליי בזמן הקרוב

אפליקציות שקורסות, שאין להן רמה בסיסית של שימושיות מספקת כאפליקציות מובייל, או חסרות תוכן, או מציגות התנהגות שאינה עקבית עם חוויית משתמש פונקציונלית יוסרו מהחנות

גוגל פליי
גוגל פליי צילום: בחדרי חרדים

גוגל מודיעה על עדכון משמעותי במדיניות "Spam and Minimum Functionality" שלה, המגדירה את המינימום הנדרש מאפליקציות בחנות Google Play. מטרת העדכון היא לשפר את חוויית המשתמש ולהסיר מהחנות אפליקציות שאינן איכותיות או פונקציונליות.

על פי ההנחיות החדשות שפרסם אתר geektime, אפליקציות חייבות לספק חווית משתמש יציבה, רספונסיבית ומהנה. אפליקציות שסובלות מקריסות תכופות, חסרות שימושיות בסיסית, חסרות תוכן, או מציגות התנהגות לא עקבית - יוסרו מהחנות.

בין סוגי האפליקציות שיוסרו ניתן למצוא: אפליקציות רקע בודד, אפליקציות שאינן עושות דבר, אפליקציות שאינן מצליחות להתקין או להיפתח ואפליקציות המציגות מספר רב של הודעות שגיאה.

למעשה, גוגל כבר נקטה צעדים משמעותיים בעבר לשיפור איכות התכנים בחנות. בשנת 2023, החברה מנעה את פרסומן של כ-2.3 מיליון אפליקציות שהפרו את תנאי השימוש, חסמה 333 אלף חשבונות של מפתחים זדוניים ודחתה בקשות של 200 אלף אפליקציות שעשו שימוש לא נאות בהרשאות רגישות.

העדכון הנוכחי נועד להמשיך ולשפר את המצב, תוך נקיטת צעדים מונעים לפני שהנזק נעשה. ההנחיות החדשות יכנסו לתוקף ב-31 באוגוסט, ולמפתחים עם אפליקציות בעייתיות יש פחות מחודש לתקן אותן לפני הסרתן מהחנות.

זהו צעד חשוב מצד גוגל, שנועד להבטיח חווית משתמש טובה יותר עבור משתמשי אנדרואיד. צעד זה צפוי להוביל להסרתן של אלפי אפליקציות לא איכותיות מהחנות, ולשיפור משמעותי באיכות התכנים הזמינים בה.

גוגל אפליקציה Google Play סמארטפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד