ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הטלטלה בארה"ב

לא רק האריס: המועמדים שעשויים לנסות להחליף את ביידן

עם הודעת הפרישה של הנשיא ביידן, במפלגה הדמקורטית נפתח הקרב על החלפתו במועמדות לנשיאות ארה"ב. המועמדת המובילה היא קמלה האריס, שקיבלה את תמיכת הנשיא המכהן. אך היא לא היחידה | סקירה

לא רק האריס: המועמדים שעשויים לנסות להחליף את ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ביידן הטיל היום פצצה כאשר הודיע במכתב שפרסם על פרישה מהמרוץ לנשיאות, בעקבות הביקורת הקשה נגדו לאחר העימות עם דונלד טראמפ. עם פרישתו נפתח המירוץ במפלגה הדמקורטית להחלפתו. 

המועמדת הבולטת כרגע היא קמלה האריס, סגניתו של ביידן בארבע השנים האחרונות. האריס אמנם לא תיבחר אוטמטית, אך יש לה סיכוי טוב להיות המועמדת הדמוקרטית. 

ביידן הביע היום תמיכה במועמדותה של האריס למועמדת לנשיאות: "ההחלטה הראשונה שלי כמועמדת המפלגה ב-2020 הייתה לבחור בקמלה האריס כסגנית הנשיא שלי. וזו הייתה ההחלטה הכי טובה שעשיתי. היום אני רוצה להציע את תמיכתי המלאה לקמלה לתפקיד המועמדת של המפלגה שלנו השנה".

מועמדת נוספת ששמה עלה כמחליפה אפשרית היא גרטשן ויטמר, מושלת מישיגן שעלתה לפני ארבע שנים כאפשרות משמעותית לתפקיד סגניתו של ביידן. 

מושל קליפורניה גווין ניוסם עשוי אף הוא להחליף את ביידן. לאחר העימות הלא מוצלח של הנשיא הוא דחה מכל וכל את האפשרות שימונה מחליף תחת ביידן. 

כעת, אחרי פרישת ביידן, כתב: "הנשיא ביידן היה נשיא יוצא דופן, עושה היסטוריה - מנהיג שנלחם קשה למען אנשים עובדים והביא תוצאות מדהימות לכל האמריקאים", כתב. עוד הוסיף: "הוא יירשם להיסטוריה כאחד הנשיאים המשפיעים ביותר וחסרי אנוכיות".

כוכב עולה נוסף שעשוי לתפוס את מקום הנשיא הוא פיט בוטיג'ג', מזכיר התחבורה בממשל ביידן. גם שמו של מושל אילינוי ד'יי. בי. פריצקר עלה כמועמד אפשרי לתפקיד.

ג'ו ביידן קמלה האריס הבחירות בארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד