ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
דרמה פוליטית

בארה"ב מגיבים לפרישת ביידן: "הדמוקרטים שיקרו לעם האמריקני"

בארה"ב הגיבו בסערה להודעת הנשיא ביידן לפיה הוא לא יתמודד לקדנציה נוספת כנשיא. טראמפ: "הוא הנשיא הגרוע בהיסטוריה האמריקנית". מושל קליפורניה: "ביידן הוא נשיא יוצאת דופן שעשה היסטוריה"

בארה"ב מגיבים לפרישת ביידן: "הדמוקרטים שיקרו לעם האמריקני"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע לפני זמן קצר במכתב שפרסם על פרישה מהמרוץ לנשיאות. המהלך הגיע אחרי הביקורת הקשה נגדו לאחר העימות עם דונלד טראמפ בחודש שעבר שנגמר רע מאד מבחינת ביידן.

בארה"ב הגיבו בסערה להודעת ביידן. המועמד הרפובליקני טראמפ הגיב לפרישה: "הוא הנשיא הגרוע בהיסטוריה האמריקנית. הוא הולך הביתה כנשיא הגרוע ביותר". טראמפ הוסיף: "יהיה קל יותר לנצח את האריס מביידן".

נעמי, נכדתו של ביידן, הגיבה: "גאה בסבא שלי ששירת את המדינה שלנו בכל פיסת נשמתו ובהצטיינות שאין כמותה. הוא היה - וימשיך להיות - הנשיא היעיל ביותר של חיינו. העולם שלנו טוב יותר היום בכל כך הרבה מובנים בזכותו".

חבר הקונגרס הרפובליקני ריצ'רד הדסון, כינה את החלטתו של הנשיא ג'ו ביידן לפרוש מהקמפיין לנשיאות "שערורייה בעלת פרופורציות היסטוריות". "הנשיא שלנו חסר יכולת, ידעו הדמוקרטים, והם שיקרו לעם האמריקני כדי לכסות את זה. הבוחרים לא יסלחו ולא ישכחו את הבגידה האולטימטיבית באמונם", אמר.

מושל קליפורניה הדמוקרטית, גאווין ניוסום, הודה לנשיא ג'ו ביידן בפוסט שהעלה דקות לאחר הודעת ביידן. 

"הנשיא ביידן היה נשיא יוצא דופן, עושה היסטוריה - מנהיג שנלחם קשה למען אנשים עובדים והביא תוצאות מדהימות לכל האמריקאים", כתב. עוד הוסיף: "הוא יירשם להיסטוריה כאחד הנשיאים המשפיעים ביותר וחסרי אנוכיות".

הסנאטור הדמוקרטי כריס קונס, בן ברית קרוב של הנשיא ג'ו ביידן אמר: "יש לו מורשת מדהימה של מנהיגות ושירות ואני מצפה להמשיך לעבוד איתו הן כנשיא לשעבר והן כמנהיג במפלגה שלנו".

ג'ו ביידן דונלד טראמפ הבחירות בארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד