ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מבצע "יד ארוכה"

אחרי התקיפה: בתימן חוששים ובסעודיה נכנסים לכוננות

החות'ים מתמודדים עם השלכות הפצצת הנמל. בסעודיה עוקבים בדריכות ומתכוננים לתגובה של ארגון הטרור. ובחודיידה: תורים בתחנות הדלק מחשש למחסור

אחרי התקיפה: בתימן חוששים ובסעודיה נכנסים לכוננות
התקיפה הדרמטית בתימן צילום: רשתות ערביות

התקיפה בנמל אל-חודיידה במערב תימן בשבת, הזכירה לרבים מאזרחי המדינה את ימי השיא של המלחמה שסעודיה ניהלה נגד החות'ים. 

צוותי כיבוי בסיוע אזרחים פעלו במשך שעות ארוכות כדי לכבות את שריפות הענק שבערו באזור הנמל, שנגרמו מהפצצת מאגרי נפט ותחנת כוח בסביבתו. במקביל לנזקים הגדולים בנמל המשמש את החות'ים לצרכים של טרור ולהברחות נשק מאיראן, השלטונות המקומיים דיווחו על כמה הרוגים ועשרות פצועים כתוצאה מהתקיפה.

האש מהתקיפה הישראלית לא כבתה הבוקר צילום: רשתות ערביות

רוע קייס דיווח בכאן 11 כי בבירת תימן צנעא, יותר ממאתיים קילומטר מאל-חודיידה, הוציאו החות'ים את הציבור לרחובות כדי לבטא את זעמם על התקיפה התקדימית. במקביל, תורים ארוכים נצפו בתחנות דלק בבירת תימן, מחשש שהתקיפה הישראלית נגד מאגרי הנפט באל-חודיידה תחמיר את המשבר הכלכלי.

במדינות ערב ומדינות המפרץ כמו סעודיה, בפרט אלו שחוו את החות'ים על בשרם בעשור האחרון - והרואות בו ארגון טרור אכזרי, עוקבות אחר המתרחש, כאשר החשש הוא שהתגובה נגד ישראל תכוון גם אליהן.

אתמול, תקף חיל האויר הישראלי תשתיות בנמל, עגורנים גדולים, כעשרים מיכלי דלק ענקיים שחלקם עדיין בוערים. ההתמקדות הייתה ביכולת לפרוק סחורות ובצוברים של הדלק בנמל. הנזק שנגרם הוא גדול, הנמל מושבת ברובו.

לא במקרה בחודיידה יש תורים בתחנות הדלק מחשש למחסור בדלק. ישראל פגעה בצינור החמצן בהיבט הצבאי, בנמל שדרכו החות'ים מכניסים את כל הנשק שהם מקבלים מאיראן. בנוסף, הנמל הוא גם מקור גביית המיסים.

המורדים החות'ים תימן סעודיה מבצע יד ארוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד