ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
דרמה בארה"ב

הנשיא ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות: "לא אתמודד לקדנציה שניה"

לאחר שנכשל בעימות עם דונלד טראמפ בחודש שעבר, הנשיא ביידן הודיע על פרישה מהמרוץ לנשיאות - והביע תמיכה במועמדותה של קמלה האריס למועמדת לנשיאות: "אתמקד אך ורק במילוי חובותיי כנשיא למשך שארית כהונתי"

הנשיא ביידן פורש מהמרוץ לנשיאות: "לא אתמודד לקדנציה שניה"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הודיע בשעה האחרונה במכתב שפרסם על פרישה מהמרוץ לנשיאות. המהלך הגיע אחרי הביקורת הקשה נגדו לאחר העימות עם דונלד טראמפ בחודש שעבר שנגמר רע מאד מבחינת ביידן.

במכתב הוא כתב: "חבריי האמריקאים במהלך שלוש וחצי השנים האחרונות, התקדמנו מאוד כאומה. כיום לאמריקה יש את הכלכלה החזקה בעולם. עשינו השקעות היסטוריות בבנייה מחדש של האומה שלנו, בהורדת עלויות תרופות מרשם לקשישים, ובהתרחבות שירותי בריאות במחיר סביר למספר שיא של אמריקאים.

הענקנו טיפול חיוני למיליון חיילים משוחררים שנחשפו לחומרים רעילים. העביר את חוק בטיחות הנשק הראשון מזה 30 שנה. מונתה האישה האפרו-אמריקאית הראשונה לבית המשפט העליון. וחקיקה בנושא אקלים משמעותית בהיסטוריה של העולם".

דוברות הנשיאמכתב הפרישה של ביידןצילום: דוברות הנשיא

עוד כתב: "אמריקה מעולם לא הייתה טובה יותר במצב ממה שאנחנו היום. אני יודע שכל זה לא היה יכול להיעשות בלעדיכם, העם האמריקאי. אנחנו ביחד התגברנו על מגיפה של פעם במאה ועל המשבר הכלכלי הגרוע ביותר מאז המלחמה הגדולה. הגנו על הדמוקרטיה שלנו ושמרנו עליה, וחיזקנו את הבריתות שלנו ברחבי העולם.

זה היה כבוד גדול בחיי לשמש כנשיא שלכם. ובעוד שהיה לי כוונה להיבחר מחדש, אני מאמין שזה לטובת המפלגה והמדינה שלי להתפטר ולהתמקד אך ורק במילוי תפקידי כנשיא למשך שארית הקדנציה. אשא נאום לאומה בהמשך השבוע בפירוט רב יותר על ההחלטה שלי".

ביידן הודה לסגניתו קמלה האריס ולצוות שסייע לו והביע תמיכה במועמדותה במקומו. "אני מאמין היום במה שתמיד האמנתי, אין שום דבר שאמריקה לא יכולה לעשות, כשאנחנו עושים את זה ביחד. אנחנו רק צריכים לזכור שאנחנו ארצות הברית של אמריקה".

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הגיב לפרישת ביידן מן המרוץ וכתב: "הוא הנשיא הגרוע בהיסטוריה האמריקנית. הוא הולך הביתה כנשיא הגרוע ביותר. יהיה קל יותר לנצח את האריס מביידן".

ביידן הביע תמיכה במועמדותה של קמלה האריס למועמדת לנשיאות: "ההחלטה הראשונה שלי כמועמדת המפלגה ב-2020 הייתה לבחור בקמלה האריס כסגנית הנשיא שלי. וזו הייתה ההחלטה הכי טובה שעשיתי. היום אני רוצה להציע את תמיכתי המלאה לקמלה לתפקיד המועמדת של המפלגה שלנו השנה".

עוד כתב הנשיא: "חברי הדמוקרטים, החלטתי למקד את כל האנרגיות שלי בתפקידי כנשיא למשך שארית כהונתי. ההחלטה הראשונה שלי כמועמד המפלגה ב-2020 הייתה לבחור בקמאלה האריס כסגנית הנשיא שלי. וזו הייתה ההחלטה הכי טובה שעשיתי. היום אני רוצה להביע את תמיכתי המלאה בקמלה, שתהיה המועמדת של המפלגה שלנו השנה. דמוקרטים - הגיע הזמן להתאחד ולנצח את טראמפ. בוא נעשה את זה".

הנשיא ביידן דונלד טראמפ בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד