ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
גזירת הגיוס

עוד לפני תיבות הדואר: צווי הגיוס לחרדים החלו להישלח בהודעות SMS

צה"ל החל בהוראת הדרג המדיני (שר הביטחון) בשליחת 1,000 צווי הגיוס הראשונים לחרדים חייבי גיוס. למרות שהצווים לא הגיעו עדיין לתיבות הדואר בצה"ל מיהרו לשלוח את הוראות ההתייצבות גם באמצעות הודעות SMS. 'בחדרי חרדים' עם התיעוד

עוד לפני תיבות הדואר: צווי הגיוס לחרדים החלו להישלח בהודעות SMS
בחורי ישיבה לומדים צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

צה"ל החל היום (ראשון) בהוראת הדרג המדיני (שר הביטחון) בשליחת 1,000 צווי הגיוס הראשונים לחרדים חייבי גיוס. שליחת 1,000 הצווים תתפרס על פני השבוע הקרוב כאשר בשבועות הקרובים יישלחו עוד כ-2,000 צווי גיוס לחרדים חייבי גיוס.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי למרות שהצווים לא הגיעו עדיין לתיבות הדואר בצה"ל מיהרו לשלוח את הוראות ההתייצבות גם באמצעות הודעות SMS, וכך למשל אברך שמחזיק בידיו פלאפון עם הודעות SMS קיבל צו התייצבות לתאריך ה-5/8/2024, בעוד כשבועיים.

באדיבות המצלםהודעת ה-SMS של צה"לצילום: באדיבות המצלם

כזכור, בציבור החרדי לא מתפשרים לנוכח צווי הגיוס וכפי שפרסמו לראשונה מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש הורה שלא להתייצב, כך גם לאחר מכן ראש הישיבה הגר"ד לנדו במכתב קרא שלא להתייצב לאף צו מהצבא. 

זקן חברי מועצת גדולי התורה הגרמ"צ ברגמן אף התבטא בחריפות על שר הביטחון ששולח צווים: "כל אחד יודע, שאפילו יום אחד שבחור יהיה בצבא אז זה ממש שמד! כל המלחמה עכשיו זה מלחמה עבור המלך, עבור הקב"ה. עכשיו צריך לדעת שאסור לשתף פעולה איתם. "בא טיפש אחד ושולח צווים בשביל הגיוס. דיברנו כבר כמה פעמים שמחויבים למסור את הנפש על זה".

גם האדמו"ר מצאנז הורה שלא להתייצב בלשכות וכך גם מועצת חכמי התורה של ש"ס הודיעה שלא לשתף פעולה.

עם זאת,במועצת החסידית עדיין לא הורו באופן כללי למי שיקבלו את צווי הגיוס כיצד לפעול.

חוק הגיוס צה"ל צווי גיוס גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד