ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בחסות הנשיא

אנטישמי בלארוסי מעורר דאגה: טען שהיהודים אחראים למות הצאר ניקולאי

גרגורי אזריונוק אחד המפיצים הגדולים של עלילות אנטישמיות בקרב דוברי הרוסית בעולם. נראה שהנזק שיגרום אזריונוק בכל הנוגע ליהודים וישראל רק ילך ויגבר

אנטישמי בלארוסי מעורר דאגה: טען שהיהודים אחראים למות הצאר ניקולאי
מחאה בבלארוס נגד המשטר צילום: pixabay

אחד הכוכבים העולם בשמי האנטישמיות הוא הפרשן הצעיר של הטלוויזיה הבלארוסית גרגורי אזריונוק.

אזריונוק (28) הפך למזוהה עם משטר לוקאשנקו במהלך ההפגנות שנערכו במדינה בתום הבחירות לנשיאות בשנת 2020. האופוזיציה טענה לניצחון, אך לוקאשנקו הפעיל כוח, גרם לראשיה לעזוב למערב והמשיך לשלוט ביד רמה.

זעמו של אזריונוק מופנה לראשי אופוזיציה שנמלטו לחו"ל. על פי אזריונוק רובם יהודים שלא נאמנים למולדת הבלארוסית. כך למשל על שיח בו השתתפו 3 נציגים של האופוזיציה כתב אזריונוק בחשבון הטלגרם שלו: "כל שלושת המנוולים האלו היו נשרפים בתנורים אם לא השחרור של מינסק ובלארוס (בימים מלחמה העולם השנייה)".

אלכס נירנבורג מדווח בכאן חדשות, כי למרות שהוא מרבה לשלוח את מתנגדי המשטר "לתנורים", אזריונוק עצמו משמיע דעות המכחישות את השואה והוא עושה זאת על בסיס קבוע מדי ערב מעל מרקע הטלוויזיה בלארוסית.

אזריונוק הפיץ עלילה אנטישמית בנוגע לרצח משפחת הצאר ניקולאי בשנת 1918, ולפיה היהודים הם אלו שעומדים מאחורי הרצח מסיבות דתיות. אזריונוק קבע שהרצח, המהווה פצע פתוח בחברה הרוסית, הוא למעשה "רצח פולחני".

דעותיו של אזריונוק מופצות בפלטפורמות רבות בבלארוס ובקרב דוברי הרוסית בעולם. השפעתו על דעת הקהל כלפי יהודים וישראל עלולה להיות הרסנית במיוחד. מה גם שאזריונוק הקצין בתדירות ההתבטאויות האנטישמיות ואלו נשמעות כעת כמעט מדי ערב.

בלארוס אנטישמיות רוסיה גרגורי אזריונוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד