ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
נתונים מדאיגים

איומים על מרצים יהודים באוניברסיטאות באירופה

בסקר שנערך אצל מרצים באוניברסיטאות באירופה בנושא אנטישמיות, 40 אחוז מהנשאלים אמרו שהם חוו הטרדה מקוונת ובריונות ברשתות מאז ה-7 באוקטובר. כמעט 64 אחוז דיווחו על הטרדה מילולית בסביבה אקדמית ו-14 אחוז דיווחו על איומים פיזיים

איומים על מרצים יהודים באוניברסיטאות באירופה
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

האנטישמיות באוניברסיטאות במדינות באירופה מאז ה-7 באוקטובר לא פוסקת ובשל כך מרצים יהודים באוניברסיטאות דאגו לעצמם להגנה אישית. בסקר שנערך בנושא, כ-14% מהנסקרים אמרו שהם מסתובבים עם הגנה אישית או עם אמצעי הגנה אחרים, כך מסרה רשת המרצים של האוניברסיטאות היהודיות בגרמניה, אוסטריה ושוויץ.

על פי הסקר, 13 אחוז מהנשאלים עברו להוראה מקוונת בגלל עוינות מצד סטודנטים. כ-40% דאגו לאבטחה, ואחד מכל שלושה אנשים קרא להגברת נוכחות המשטרה בקמפוס. אחד מכל ארבעה אנשים רוצה אבטחה בכניסה לבניינים. 75.9 אחוזים סוברים שהאוניברסיטה שלהם "לא אימצו תפיסת אבטחה ברורה".

על פי הסקר, 40 אחוז מהנשאלים אמרו שהם חוו הטרדה מקוונת ובריונות ברשתות מאז ה-7 באוקטובר. כמעט 64 אחוז דיווחו על הטרדה מילולית בסביבה אקדמית ו-14 אחוז דיווחו על איומים פיזיים או נזק לרכוש. מספר משיבים דיווחו על נסיונות להרחיק אותם מאירועים או פרויקטים.

ג'וליה ברנשטיין, פרופסור לסוציולוגיה ויוזמת רשת המרצים באוניברסיטאות, אמרה ל"Tagesspiegel": "היהודים נמצאים במיעוט מוחלט בגרמניה. לעתים קרובות מתעלמים מהקולות שלהם וממצבם". ברנשטיין הדגישה: "לא יעלה על הדעת לומר: 'אנחנו לא יכולים להבטיח את בטיחותן של אנשים בקמפוס' אבל זה בדיוק מה שקורה עם יהודים. החיים הופכים לבלתי אפשריים עבורם, אלימות, איומים והדרה".

אנטישמיות שוויץ גרמניה אוסטריה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד