ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בהוראת השר

הושעה הסדרן שתועד מכה מתפללים באלימות קשה בהילולת ה"אור החיים"

סדרן שתועד נוהג באלימות כנגד המתפללים בציון האור החיים הקדוש, הושעה לאלתר מתפקידו בהנחיית השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל משרדו. אחד המתפללים ל'בחדרי': "הביזיון הגדול ביותר בתולדות ההילולה של אור החיים הקדוש"

הושעה הסדרן שתועד מכה מתפללים באלימות קשה בהילולת ה"אור החיים"
הילולת ה'אור החיים' צילום: באדיבות המצלם

אמש (מוצ"ש) תועד סדרן תוקף באלימות קשה מתפללים בהילולת אור החיים בהר הזיתים. 

התיעודים הקשים הגיעו אל השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל משרדו יהודה אבידן, שהנחו היום (ראשון) להשעות לאלתר את הסדרן האלים. 

סדרן מכה באלימות מתפלל בהילולת אור החיים צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

"במשרד לשירותי דת ובמועצת בתי העלמין מגנים בתוקף את המקרה חד פעמי של אותו סדרן שנהג באלימות כנגד המתפללים, והמקרה התקבל באפס סבלנות", נכתב בהודעת השר.

בד בבד, מציינים בלשכת השר מלכיאלי כי נעשה שימוש נרחב בסדרנים מאנ"ש, על מנת שיוכלו לווסת את תנועת המתפללים ברגישות ובמקצועיות.

סדרן מכה באלימות מתפלל בהילולת אור החיים צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

יוסף, אחד המתפללים בהילולת אור החיים, מספר ל'בחדרי חרדים': "הבזיון הגדול ביותר בתולדות ההילולה של אור החיים הקדוש. למעלה מ-40 שנה שאני מגיע בליל ההילולה ומשנה לשנה נעשה גרוע מאוד".

לדבריו "החשיבה של המארגנים לוקה בחסר. אין להם מושג כנראה באירגון. להגדיל את הבמה ולשים גשרים זה מה שהם יודעים, אך מה עם דרכי הגעה? אתמול עד השעה שתיים עמדנו בפקק בירידה מהר הצופים בתוך כפר ערבי ואין מושיע, לא להמשיך ולא לחזור. מדוע אין סגירה מכל הכיוונים והערכות לשאטלים שיקחו ויחזירו מכל הכיוונים?"

עוד הוסיף המתפלל: "בקיצור כל המארגנים צריכים לעזוב ולתת לאחרים את הארגון. ילדים בוכים, שירותים איומים ודרכים לא נעימות כאשר האוכלוסיה הערבית יוצאת ומאיימת בקיצור בזיון שצריך לתת את הדין עליו. אלפי אנשים מכל הארץ חזרו לעומת שבאו. די עם הזלזול".

מערכת ב'חדרי חרדים' קוראת לציבור לשתף אותנו בהארות והערות נוספות אודות ניהול ההילולא כאן בתגובה לכתבה, באם ישנן כאלו.

אור החיים מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד