ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אחרי שמונה ליועמ"ש

המשטרה תפסה שיחות בין אפי נוה למנדלבליט - השופט אסר להאזין

בית המשפט דחה את טענתו של נוה לפיה חל חיסיון עורך דין-לקוח על השיחות. למרות זאת, קבע השופט כי למשטרה אסור להאזין לשיחות הללו

המשטרה תפסה שיחות בין אפי נוה למנדלבליט - השופט אסר להאזין
עו"ד אפי נוה בבית המשפט צילום: פלאש 90

המשטרה תפסה שיחות של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, עם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר פרופ' אביחי מנדלבליט ועם אשתו. כך פורסם ב'כאן חדשות'. מדובר בשיחות שהתקיימו לפני ואחרי מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. 

בית המשפט דחה את טענתו של נוה לפיה חל חיסיון עורך דין-לקוח על השיחות וקבע כי "הן נושאות אופי שונה לחלוטין מייעוץ שמוסר עורך-דין ללקוחו". למרות זאת, קבע השופט כי למשטרה אסור להאזין לשיחות הללו, בשלב זה.

עוד לפי הפרסום, בית המשפט הבהיר כי השיחות אינן קשורות לחקירת פרשת אורנשטיין. השופט מזרחי ציין: "אני קובע, כי השיחות שתועדו בהתקן הנייד, בין המשיב לבין היועץ המשפטי לממשלה בדימוס, עו"ד אביחי מנדלבליט, בשלב זה של החקירה, אינן רלוונטיות למסגרת החשדות שתוארו ושבגינן מסרתי את הצווים מלכתחילה והן אינן נוגעות אליה".

כזכור, בסוף חודש מאי עצרה המשטרה את נשיא בית המשפט המחוזי לשעבר איתן אורנשטיין ואת ראש לשכת עורכי הדין בעבר אפי נוה, בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. השניים הובאו לחקירה במשרדי יאח"ה בלהב 433. בתום החקירה שוחררו השניים בתנאים מגבילים. 

לפי החשד, השניים קיימו שיחות בין מרץ לאוגוסט 2016 בזמן שבו פעלה ועדת האיתור לתפקיד נשיא המחוזי, וגם אחרי שמונה אורנשטיין. הן חושפות לכאורה יחסי קח-תן מפוקפקים בין בכירי מערכת המשפט: מינוי נשיא לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בתמורה להזזת שופטת שנוה לא רצה. נטען כי נוה השתמש ביחסים אלו כדי לקדם שופטים שבהם תמך.

לפי חשיפת עיתון הארץ, באחת השיחות בין השניים ביקש אורנשטיין מנוה: "תשמור עליי". עוד דווח, כי לאחר שנודע לאורנשטיין על מינויו מהשרה איילת שקד, התקשר אורנשטיין לנוה ואמר לו: "רק רציתי להגיד לך תודה רבה". בשיחה נוספת נוה עדכן את אורנשטיין שיבקר בלשכתו, השופט ביקש שיעשה זאת "בהיחבא".

אפי נוה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד