ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"ענישה קולקטיבית"

בג"ץ דן בעתירה על הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה

בג"ץ מקיים היום דיון בעניין עתירה של המרכז לשמירה על הזכות לנוע נגד ממשלת ישראל בעניין מדיניות הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה. בעתירה טענו ל"הפרה בוטה של החובות שמוטלות מכוח הדין הבין-לאומי"

בג"ץ דן בעתירה על הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה
משאיות סיוע הומניטרי צילום: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב

בג"ץ דן היום בעתירה שהוגשה נגד ממשלת ישראל באשר להכנסת הסיוע ההומניטרי לעזה, שהוגשה על ידי המרכז לשמירה על הזכות לנוע. 

הרכב השופטים שידונו בעתירה כולל את ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן והשופטים יצחק עמית ונועם סולברג. עיקר העתירה סביב הדרישה להגדיל משמעותית את היקפי הסיוע לרצועה. 

מדובר בחמישה ארגונים שהגישו את העתירה הדורשת לאפשר מעבר של כל משלוחי הסיוע. ב"כאן 11" דווח כי העתירה טוענת שהמצב ההומניטרי בעזה הוא קטסטרופלי ויש פגיעה קשה מאוד באוכלוסייה האזרחית של עזה. 

בעתירה נטען כי "אי-נקיטת צעדים מיידיים ואפקטיביים מצד ישראל להגדלת אספקת הסיוע לכלל תושבי רצועת עזה מהווה הפרה של חובותיה על פי המשפט הישראלי, וכן הפרה בוטה של החובות שמוטלות עליה מכוח הדין הבין-לאומי, הן כצד ללחימה והן ככוח כובש, ושל הצו הזמני שקבע בית הדין הבין-לאומי לצדק".

עוד נכתב: "ישראל אינה עומדת בחובותיה אלה. מהמצב בשטח עולה כי היא נוקטת, בין היתר, בענישה קולקטיבית העלולה לעלות גם כדי הרעבה כשיטת לחימה, בנוסף להפרת הוראות נוספות המטילות עליה חובה לאפשר מעבר מהיר וללא עיכוב של הסיוע הומניטרי הנחוץ ואף לספק את הטובין הדרושים לשם קיום הצרכים ההומניטריים החיוניים לאוכלוסיה האזרחית".

סיוע הומניטרי מלחמת חרבות ברזל דיון בבג''צ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד