ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הופתעו לגלות

השומרים של החטופים חיכו למוות שלהם: "ידענו שנמות, חיכינו לרגע הזה"

שכנים של משפחת המחבלים שהחזיקה בביתה את שלושת החטופים ששוחררו במבצע ארנון, נדהמו לגלות את עומק הקשר שהיה למשפחה עם חמאס. המשפחה חיכתה לרגע שבו ייהרגו על ידי כוחות צה"ל: "מאז תחילת המלחמה, חיכינו לרגע הזה" אמרו

השומרים של החטופים חיכו למוות שלהם: "ידענו שנמות, חיכינו לרגע הזה"
ההרס בנוסיראת אחרי מבצע חילוץ החטופים צילום: Khaled Ali/Flash90

ישראל חילצה ב-8 ביוני האחרון אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו, שנחטפו ממסיבת נובה ב-7 באוקטובר מבית בשכונת נוסייראת, חטופה נוספת נועה ארגמני, הוחזקה בבית אחר סמוך, השייך למשפחה אחרת, וגם היא חולצה במבצע שנקרא על שם ארנון זמורה הי"ד שנפל במבצע.

לאחר החילוץ בחודש שעבר, שכנים בנוסייראת, מחנה פליטים במרכז עזה, אמרו ל-CNN שהם נדהמו לגלות שאחמד אל ג'מאל, רופא, החזיק חטופים בקרבם.

"אילו ידענו, אילו היה אומר לנו, היינו נוקטים באמצעי זהירות, מתחבאים או עוברים למקום אחר", אמר אחד השכנים, אבו מוחמד אל טהראווי לרשת CNN, (למסור מידע על כך לישראל הוא לא חשב).

"הוא היה איש אדוק", אמר השכן עבדל רחמן אל טהראווי. "הוא ניהל את התפילה, ואז הוא חזר לביתו. הוא לא התערבב עם אנשים, לא התלונן על אנשים אחרים, ואף אחד לא התלונן עליו. הוא היה אדם שעסק בעניינים שלו".

בנו של ד"ר אל ג'מאל עבדאללה, בן 36, היה "עיתונאי" עצמאי שכתב לאחרונה עבור העיתון "Palestine Chronicle" שבסיסו בארה"ב, על המלחמה בעזה.

זיינב אל ג'מאל, אחותו של עבדאללה, שהייתה בבית המשפחה בזמן המבצע כתבה באותו יום פוסט בפייסבוק שתיאר את מה שקרה. "החיילים הישראלים נכנסו וירו תחילה באשתו של עבדאללה, פאטימה, ואז הרגו את אחמד ועבדאללה", כתבה. היא אמרה שהיא התחבאה עם ילדיו של עבדאללה מתחת למיטה, ה-CNN מדווח כי הפוסט בפייסבוק נמחק מאז.

זיינב כתבה עוד בפוסט, כי המשפחה חיכתה לרגע שבו ייהרגו על ידי כוחות ישראליים. "מאז תחילת המלחמה, חיכינו לרגע הזה. לא ידענו איך זה יגיע ובאיזה דרך מחרידה זה יקרה, אבל היינו מודעים לכך שזה בהכרח יגיע".

שכנים של אבו נאר שהחזיק את נועה ארגמני בנוסייראת, סיפרו ל-CNN שראו "כוחות מיוחדים ישראלים נכנסים ויוצאים מהבניין בלי הרבה מאבק".

בילאל משאר, סטודנט בן 16, אמר כי חלונו היה מול חלון הדירה בה הוחזקה ארגמני, במרחק של חצי מטר בלבד משם, אך הוא מעולם לא ראה סימן לנוכחותה עד שכוחות צה"ל הוציאו אותה.

"הם הוציאו אותה רגיל ואף אחד לא התערב, ולא היה ירי לעברם", אמר משאר.

חליל אל ח'לוט, תושב מקומי אחר אמר: "היו לו ילדים קטנים בבית, אף אחד לא היה ציפה ממנו להחזיק חטופים בבתים ובין אנשים".

נוסרייאת עזה נועה ארגמני מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד