ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
פרסום חוות הדעת

ארה"ב: "קביעת האג תקשה על פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני"

מחלקת המדינה האמריקנית התייחסה לחוות הדעת של בית הדין בהאג על אי-חוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון, ומסרה כי "קביעת בית הדין בהאג תקשה על פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני"

ארה"ב: "קביעת האג תקשה על פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני"
תומכי ישראל בהאג צילום: באדיבות המצלם

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג קבע ביום שישי כי ההתנחלויות אינן חוקיות, ועורר ביקורת רבה בישראל. כעת בארה"ב מצטרפים לביקורת. 

דובר מטעם מחלקת המדינה אמר שהנוסח של בית הדין "יסבך את המאמצים לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני". עוד מסר כי "היינו ברורים שהתמיכה הממשלתית בישראל בהתנחלויות לא תואמת את החוק הבינלאומי ומפריעה למטרת השלום". 

לצד זאת ציין: "עם זאת, אנחנו מודאגים שרוחב הדעה של בית הדין יסבך את המאמצים לפתור את הקונפליקט ולהביא לשלום צודק ומתמשך עם שתי מדינות המתקיימות זו לצד זו בביטחון". 

נזכיר כי השופט סלאם הלבנוני הבהיר כי חוות הדעת שגובשה לא מתייחסת למעשיה של ישראל בשטחים לאחר 7 באוקטובר, אלא רק לתקופה שקדמה לה. עוד אמר: "השטח הפלסטיני הכבוש נחשב יחידה גיאוגרפית אחת מבחינת החוק הבין-לאומי, שיש לשמורה".

בית הדין הבינלאומי קבע כי למרות שיצאה במסגרת ההתנתקות מעזה, ישראל עדיין כח כובש כי היא שולטת בכמה אספקטים גם אם ישראל פיזית לא שם.

בית הדין בהאג ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד