ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
פגעו ב-10 יעדים

פרטים חדשים על התקיפה בתימן: המטוסים תרגלו ביוון

מטוסי ה"ראם" הוותיקים שתקפו אתמול בתימן, השתתפו רק לפני חודש וחצי בתרגיל תדלוק ביוון

פרטים חדשים על התקיפה בתימן: המטוסים תרגלו ביוון
פעילות הכיבוי בנמל חודיידה צילום: צילום מסך

אחרון המטוסים שהשתתף במבצע "יד ארוכה" אתמול (שבת) נגד יעדים של המורדים החות'ים בתימן נחת בשעה 20:30, ובכך השלים 3,400 קילומטרים שגמע בטיסה מבצעית ארוכה ומסוכנת.

לפי כמה מקורות מדובר בכ-10 יעדים שהותקפו במרחב לאור יום אתמול בתימן. ככל הנראה הלהבות האדירות ימשיכו לבעור עוד ימים במתקני זיקוק הנפט שמכלכלים את השלטון החות'י החולש על כמחצית מהמדינה הענייה בדרום חצי האי ערב.

פעילות הכיבוי בנמל חודיידה צילום: רשתות חברתיות

יואב זיתון מדווח ב-Ynet כי מטוסי הראם תרגלו תרחיש דומה לפני כחודש וחצי, בשמי יוון, בשיתוף פעולה עם צבא יוון. התרגיל בוצע חרף הלחימה בעזה ובלבנון כדי לשמר יכולת של תקיפות ארוכות למקרה שצה"ל יצטרך לפעול במה שמכונה "מדינות המעגל השלישי". ואכן, לראשונה מזה שנים חיל האוויר ביצע תקיפה גלויה הרחק מגבולות ישראל.

מטוסים ישראליים טסו מעל אדמת תימן גם בגובה נמוך ובאופן מופגן, ולא רק מרחוק. גורם ביטחוני אמר לווינט: "יכולת של שנים, שמקבילה לתקיפה בנקודה הכי מזרחית ורחוקה באיראן, מומשה בפעולה גלויה לאור יום, וייתכן שלא בפעם האחרונה, התעקשנו מול שותפינו האמריקנים במרחב שאת הפעולה רק צה"ל יבצע, למרות התיאום המוקדם".

הפגנה בצנעה הבירה נגד התקיפה הישראלית צילום: רשתות חברתיות

עוד דווח, כי צה"ל אסף את המטרות שהותקפו כבר בחודשים הראשונים של המלחמה. את האור הירוק העקרוני להיערכות למבצע נתן ראש הממשלה נתניהו לצה"ל כבר ביום שישי בבוקר, שעות אחרי פגיעת הכטב"ם החות'י בתל אביב שבה נהרג יבגני פרדר.

כדי להעביר מסר ברור לציר האיראני, נצפו המטוסים בשמי אילת בגובה נמוך. ישראל לא התאמצה להסתיר את העובדה שהתקיפה יצאה לדרך. בשעה 18:10 ביום שבת התקבלו דיווחים ראשונים על פיצוצים אדירים בתימן, במרחק כ-1,800 ק"מ משטח ישראל, וכדורי האש מנמל חודידה נראו למרחקים.

אמש מסר דובר צה"ל: "מטוסי חיל האוויר יצאו לתקיפה מבצעית במרחק של יותר מ-1,800 ק"מ ותקפו מטרות במרחב נמל חודיידה שבתימן. מדובר בתקיפת היעדים המרוחקת ביותר משטח מדינת ישראל שבוצעה אי פעם על ידי חיל האוויר. בחודשים האחרונים פועלים גורמי הטרור החות'ים על מנת לערער את היציבות והסדר במזרח התיכון. הטרור החות'י נשלט וממומן על ידי איראן, והוא פוגע בחופש השיט, בנמלי האזור, בתעלת סואץ ובסחר העולמי כולו".

המורדים החות'ים תימן יוון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד