ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בעקבות התקיפה

בצפון זועמים: "אולי נחליף את שמנו לתל אביב"

בצפון מגיבים לפגיעה בתימן וזועמים על כך שדין תל אביב לא כדין קריית שמונה: "נשקול להחליף את השם של היישוב אביבים לתל אביבים או לתל אביב"

בצפון זועמים: "אולי נחליף את שמנו לתל אביב"
מטוס קרב בדרך לתקיפה בתימן צילום: דובר צה"ל

בצל התקיפות הנרחבות של צה"ל בתימן בעקבות הכטב"ם ששוגר ביום שישי, משפחות מפוני ותושבי הצפון פנו הלילה (מוצ"ש) לשר הביטחון גלנט ודרשו ממנו לצאת למתקפה גם בלבנון. בפניית מטה "נלחמים על הצפון" לשר הביטחון תקפו המשפחות בחריפות את דבריו הערב לפיהם "החות׳ים תקפו אותנו למעלה מ- 200 פעם - בפעם הראשונה שבה הם פגעו באזרח ישראלי הכנו אותם ואנחנו נעשה את זה בכל מקום שבו הדבר הזה ידרש". 

המשפחות התייחסו לדבריו של השר גלנט לפיהם "לדם של אזרחים ישראלים יש מחיר, הוא לא הפקר, את זה יודעים היום בלבנון, בעזה, בתימן וגם במקומות אחרים, אם יעזו לתקוף אותנו התוצאה תהיה זהה", והשיבו לו: "עשרות ישראלים נהרגו בתקיפות מלבנון, בלי שום תגובה משמעותית של מדינת ישראל. מהדם שלנו לא אכפת לך?".

רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי המטה הוסיף כי ״אנחנו שמחים על גילוי העוצמה של ישראל בכל העולם באמצעות תקיפה משמעותית מאוד במרחק 1800 ק״מ מישראל. בלתי מתקבל על הדעת שהצפון הותקף ב-7000 טילים וכטבמ״ים וביירות עדיין עומדת. רק היום בתינו הותקפו בלמעלה מ-100 טילים וכלי טיס. דין קרית שמונה כדין תל אביב. הגיע הזמן להגיב בעוצמה על הנעשה בצפון״.

מתן דודיאן, מפונה משלומי וגם הוא ממובילי המטה, ציין: "עשרות כתב"מים מדי יום לאזור הצפון, וראש הממשלה ושר הביטחון מתעלמים לחלוטין. 33 הרוגים בצפון - חיילים ואזרחים, והם מתעלמים. כתב"ם אחד, הרוג אחד -ישראל וכוח רב לאומי תוקפים בתימן. המשמעות: דם תושבי הצפון הוא הפקר! דין לבנון כדין חודיידה, עם ישראל מסרב לשוני בין התושבים. גלנט, אנחנו דורשים ביטחון מידי".

במטה "נלחמים על הצפון" סיכמו: "הגיע הזמן לצאת למתקפה קשה בלבנון, שתראה להם שאיתנו לא כדאי להתעסק. כבר תשעה חודשים שאנחנו מפונים מהבית שלנו וזה חייב להיגמר בצורה של ניצחון לטווח הארוך, שתכלול רצועת ביטחון בתוך לבנון, כי אנחנו לא נסכים להישאר רצועת הביטחון של מדינת ישראל. זה הזמן להנחית מכה קשה על לבנון".

עמית סופר ראש המועצה האזורית מרום הגליל אמר: "אנחנו גאים בתגובה ההולמת של צה"ל בתימן! בוועדת השמות הבאה אולי נשקול להחליף את השם של היישוב אביבים לתל אביבים או לתל אביב. אולי כך מדינת ישראל תגיב חזק כששוב יפלו ביישוב טילים או כטב"מים כמו שקורה כבר 9 חודשים! אנחנו דורשים ממדינת ישראל להתייחס לפגיעות בצפון בדיוק כפי שהיא מתייחסת לפגיעות במרכז הארץ".

מלחמת חרבות ברזל יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד