ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
קרא לפעולה קרקעית

החות'ים התגאו בתקיפת הכטב"ם וציפו לתקיפה ישראלית: "הציבור מרוצה"

עיתונאי תימני אמר לכאן חדשות לפני התקיפה הישראלית "מצפים לתגובה ישראלית" וטען כי "הציבור מרוצה". גורם אופוזיציה בתימן סבור שהדרך היחידה לעצור את ארגון הטרור היא באמצעות פעולה צבאית קרקעיות

החות'ים התגאו בתקיפת הכטב"ם וציפו לתקיפה ישראלית: "הציבור מרוצה"
זירת נפילת הכטב"ם בתל אביב צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

עיתונאי מקומי בצנעא בירת תימן אמר לרועי קייס בכאן חדשות לפני התקיפה הישראלית על שיגור הכטב"ם לתל אביב ביום שישי: "רבים מבכירי החות'ים מתגאים בפעולה הכבירה הזאת", זאת בעוד הרחוב התימני מבין שלא מדובר בהצגה, אלא מדובר בעניין רציני ביותר והמלחמה בין צנעא וישראל מסלימה.

לפני התקיפה הישראלית היום בתימן: "כמובן אנו חוזים היום תקיפה נגד צנעא, ומכך אנו חוששים. אבל זהו חלק ממלחמה קיימת ממילא. הרבה אצלנו רואים בעוינות כלפי ישראל עוינות דתית ואידיאולוגית ורואים בתקיפת תל אביב משהו כביר ועצום".

גורם בתימן, המזוהה עם מתנגדי החות'ים, אמר לכאן חדשות: "האפשרות היחידה לעצור את האיום של ארגון הטרור על האזור, היא פעולות צבאיות קרקעיות נגדם". לדברי הגורם, על הקהילה הבין לאומית לעשות שימוש בקבוצות שמתנגדות לחות'ים בתוך תימן.

השריפות הענק בתימן צילום: רשתות חברתיות

התקיפה הישראלית הגיעה בתגובה למותו של יבגני פרדר שנהרג מפגיעת הכטב"ם. לקראת השעה 3:10 לפנות בוקר פגע הכטב"ם בדירה בתל אביב והתפוצץ. בדיעבד, בחיל האוויר אמרו שמערכות הגילוי זיהו את המטרה בחלק מנתיבי הטיסה, אולם בגלל "טעות אנוש" לא הופעלו התרעות והמטרה לא יורטה. בחיל האוויר אמרו שמערכות הגילוי זיהו את המטרה והיה צריך "להפיל אותה ולהתריע עליה".

 

תימן המורדים החות'ים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד