ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לא מתואמים עם איראן

ישראל עשתה את העבודה עבור סעודיה ואיחוד האמירויות

סעודיה ואיחוד האמירויות מרוויחות מהתקיפה הישראלית בתימן. החות'ים תקפו אותן ללא הפסקה. הצעד מחזק את הברית האזורית הלא פורמאלית ואת הברית הצבאית שמנוהלת על-ידי ובאמצעות פיקוד המרכז האמריקני

 ישראל עשתה את העבודה עבור סעודיה ואיחוד האמירויות
השריפות בתימן צילום: צילום מסך

נמל חודיידה שהותקף בתימן על ידי צה"ל, הוא מטרה אסטרטגית מכיוון שהוא עורק החיים היחיד כמעט של החלק של תימן שנשלט בידי החות'ים, החיבור היחיד שלהם לעולם לקבלת סחורות בהיקף גדול (ואף לייצא מעט). גם סיוע הומניטרי מגיע דרכו, ולכן האמריקנים היססו לתקוף שם. יש להניח שהתקיפה תשבש את החיים בצפון-מערב תימן וכן בעיר הגדולה צנעא, כך בפרשנות של רון בן ישי בידיעות אחרונות.

חלק אחר בתימן נשלט בידי הממשלה המוכרת ברוב העולם, כולל נמל עדן המרכזי. חלקים אחרים שכוללים את החוף הדרום-מזרחי נשלטים בידי שבטים הנאמנים לאיחוד האמירויות ואף בידי דאעש, מה שמדגיש את חשיבות חודיידה לחות'ים.

השריפות הענק בתימן צילום: רשתות חברתיות

רון בן ישי מציין כי החות'ים לא מתאמים עם טהראן כל צעד, ויש להם אג'נדה משלהם. כשהאמריקנים ואף הסינים פנו לאיראן ודרשו ממנה לרסן את החות'ים בשל הפגיעה הקשה בסחר הבינלאומי, האיראנים השיבו שאינם שולטים בחות'ים. ברור עם זאת שהם מסייעים רבות באמצעי לחימה, במיוחד לייצור כלי טיס בלתי מאוישים. ניתן לשער שבתקיפה היום היו גם יעדים שקשורים לכטב"מים.

בן ישי מוסיף, למעשה ישראל עשתה את העבודה עבור סעודיה ואיחוד האמירויות שהחות'ים תקפו ללא הפסק. הצעד מחזק את הברית האזורית הלא פורמאלית ואת הברית הצבאית שמנוהלת על-ידי ובאמצעות פיקוד המרכז האמריקני.

מלחמת חרבות ברזל המורדים החות'ים תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד