ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
שבת מתוחה

מטחים כבדים לעבר יישובי הצפון: רקטה התפוצצה ביישוב שלא פונה, חמאס לוקח אחריות

עשרות רבות של רקטות וכטבמים, נורו לעבר יישובי הגליל המערבי, הגליל העליון ורמת הגולן | נפילה זוהתה בקיבוץ עמיר שבצפון עמק החולה שתושביו לא פונו | באופן חריג חמאס לוקח אחריות על השיגורים בצפון הארץ

מטחים כבדים לעבר יישובי הצפון: רקטה התפוצצה ביישוב שלא פונה, חמאס לוקח אחריות
זירת נפילת רקטה בקרית שמונה צילום: דוברות עיריית קרית שמונה

שבת מתוחה עברה על יושבי הצפון. עשרות רבות של רקטות וכטבמים, נורו לעבר יישובי הגליל המערבי, הגליל העליון ורמת הגולן.

בעקבות הנפילות, פרצו שריפות ברמת הגולן, בנוסף- אחת מהנפילות זוהתה בקיבוץ עמיר שבצפון עמק החולה שתושביו לא פונו. 

קודם לכן חיזבאללה לקח אחריות על ירי "עשרות קטיושות" לעבר קיבוץ דפנה בעמק החולה, בחסדי שמים רוב השיגורים יורטו ולא היו נפגעים.

ולא, לא מדובר רק בארגון חיזבאללה. למעשה, הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי אל-קסאם, לקחו גם כן אחריות על הירי בצפון במטחים שכוונו לגליל המערבי. ע"פ הודעתם, הם תקפו את מפקדת חטיבה 300 (עוצבת ברעם). לטענתם, הם עשו זאת "בתגובה למעשי הטבח הציוניים באזרחים ברצועת עזה". חשוב לציין כי מדובר בלקיחת אחריות חריגה יחסית מצד חמאס בלבנון על ירי לישראל, שכן לרוב חיזבאללה הוא שנוטל אחריות על השיגורים - ועד כה נטל אחריות על שני מטחים.

כאמור, אחת הרקטות ששוגרו התפוצצה במסגרת המטחים בקיבוץ עמיר שבצפון עמק החולה, שלא פונה, מאחורי מפעל לייצור חיתולים ומוצרי היגיינה.

אורית שגיא, תושבת קיבוץ עמיר, סיפרה לynet על רגעי הנפילה במפעל. "תוך כדי ריצה למקלט עם הבן שלי, שמענו הוראה של נפילה. חיכינו עשר דקות, יצאנו, הבנו שנפל באזור של עמיר. הבנו שאין נפגעים, ישר התקשרתי לשאול אם צריך עזרה רפואית, אמרו שלא צריך. וחזרנו לשגרה", סיפרה.

היא הוסיפה: "מה זה שגרה עם ילדים קטנים? זה אומר לרוץ כשצריך למקלט, להגן על עצמנו ואחר כך לחזור לפעילות השגרתית שלנו - אם זה במשחקים, אם זה במסגרת בתי הילדים, במסגרת הלימודים, במסגרת העבודה במרפאה - אנחנו עושים הכול".

לדבריה, "כל מי שחי פה עכשיו מחזיק את הגבול הצפוני של מדינת ישראל. הם צריכים ביטחון, פרנסה, חינוך ובריאות, וביחד הם מחזיקים את הגבול ועושים את זה מעולה".

חמאס חיזבאללה רמת הגולן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד