ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
ביידן דחה

בבית הלבן שקלו להטיל סנקציות על השרים סמוטריץ' ובן גביר

לפי דיווחים בארה"ב, בבית הלבן דנו בנושא הטלת סנקציות על השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. הנשיא ביידן דחה את ההצעה וטען כי אין להטיל סנקציות על נבחרי ציבור במדינות דמוקרטיות

בבית הלבן שקלו להטיל סנקציות על השרים סמוטריץ' ובן גביר
סמוטריץ' ובן גביר צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בישיבת מועצת הביטחון הלאומי של הבית הלבן ביום רביעי, שקלו אנשי הבית הלבן להטיל סנקציות על השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר בניסיון להגיב "להידרדרות המצב הביטחוני בגדה המערבית", כך אמרו שלושה פקידים אמריקנים ל"אקסיוס". 

ממשל ביידן מתוסכל מאוד מכך שממשלת ישראל נקטה במדיניות של הרחבת ההתיישבות ביו"ש והחלשת הרשות הפלסטינית, וכתגובה שוקל את הצעד החריג. 

לפי הדיווח, ביידן דחה את ההצעה הזו וטען שארה"ב לא צריכה להטיל סנקציות על נבחרי ציבור במדינות דמוקרטיות. 

שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו הציע ליצור קו תקשורת עם השר סמוטריץ' בתקווה לשנות את התנהגותו, זאת מקום להחרים אותו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הדיווח לפיו ממשל ביידן שוקל להטיל סנקציות עליי ועל שר האוצר הוא חמור. עצם הצעד של הטלת סנקציות נגד אזרחים ישראלים מצד הממשל האמריקני, שכבר החל, מהווה פגיעה חמורה בריבונות הישראלית. 

לא פלא שמי שמפגין פשרנות כלפי זרוע הטרור העולמית מטהרן, מממן משטרי טרור כמו הרשות הפלסטינית שמתגמלת במשכורות קבועות מי שרוצח יהודים, ומונע מישראל נשק חיוני להתמודדותה מול הטרור, מבקש להטיל עיצומים על מנהיגים ישראלים ש״חטאו״ בדרישה למלחמה נחרצת יותר נגד הטרור.

ביקשתי מראש הממשלה להודיע לממשל האמריקני כי ככל ויוטלו סנקציות נגד שרים בממשלה, ומדיניות זו אף תימשך נגד אזרחים ישראלים - המענה הישראלית יהיה במיטוט מוחלט של הרשות הפלסטינית, על כלל מוסדותיה וכלכלתה".

הבית הלבן בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}