ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מבצע 'יד ארוכה'

בתגובה לפיצוץ הכטב"ם בתל אביב: חיל האוויר בתקיפה דרמטית בתימן

ברקע שיגור הכטב"ם לתל אביב בסוף השבוע האחרון, ואחרי השיגורים החוזרים ונשנים במהלך החודשים האחרונים - חיל האוויר ביצע תקיפה דרמטית בתימן | החות'ים דיווחו על עשרות הרוגים ופצועים | דו"צ: "תגובה למאות המתקפות"

בתגובה לפיצוץ הכטב"ם בתל אביב: חיל האוויר בתקיפה דרמטית בתימן
התקיפה הדרמטית בתימן צילום: רשתות ערביות

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו היום (שבת) בתימן, בתגובה לשיגור הכטב"ם ביום שישי לפנות בוקר בתל אביב. בפיצוץ הכבטב"ם, שטרם ברור מדוע לא יורט או הפעיל אזעקה, נהרג אזרח ונפצעו כמה בני אדם.

דובר צה״ל מסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות'י במרחב נמל חודידה שבתימן.

התקיפה בתימן צילום: רשתות ערביות

לפי צה"ל, התקיפה בוצעה בתגובה ל"מאות המתקפות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים". בצה"ל הבהירו כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. 

בתקיפה, לפי הדיווחים בתימן, נהרגו ונפצעו בני אדם. החותים דיווחו כי יעד התקיפה היו מחסני אמל"ח איראניים ומצבורי נפט בעיר הנמל חודיידה שבמערב תימן.

"הלחימה לא תמה - ונילחם היכן שנידרש", אמר הערב דובר צה"ל דניאל הגרי. "קראנו למבצע 'יד ארוכה' כי ישראל תדע לפעול רחוק ולפגוע במי שמאיים עליה".

דובר צה"ל אמר הערב בתרוך לעיתונאים כי התקיפה בוצעה כ- 2,000 ק"מ משטח ישראל, עם מספר גדול של מטוסי קרב. מדובר בטיסה רחוקה, הרחק מישראל, ומהווה מבחינת חיל האוויר תקיפה תקדימית.

היערכות חיל האוויר לפני התקיפה בתימן צילום: דובר צה"ל

‏התקיפה בנמל חודיידה נועדה לפגוע במקום שממנו החות'ים מכניסים לתימן אמל"ח איראני, שמשמש להתעצמות של החות'ים. 70 אחוזים מהסחורה שנכנסת לנמל חודיידה מועברת לחות'ים. סמוך לנמל התוקפו גם תשתיות אנרגיה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר: ״את האש שבוערת כעת בתימן רואים בכל רחבי המזרח התיכון. בפעם הראשונה שהחות׳ים פגעו באזרח ישראלי הכנו אותם - נעשה זאת ככל שידרש, הדם של אזרחי ישראל אינו הפקר. יצאתי כעת מבור חיל האוויר בו שהיתי ביחד עם ראש הממשלה, עם הרמטכ״ל ועם מפקד חיל האוויר במעקב אחרי התקיפה של מטוסי חיל האוויר בנמל חודידה, 2,000 קילומטר ממדינת ישראל״. 

.״לדם של אזרחים ישראלים יש מחיר, הוא לא הפקר, את זה יודעים היום בלבנון, בעזה, בתימן וגם במקומות אחרים, אם יעזו לתקוף אותנו התוצאה תהיה זהה", אמר גלנט.

תימן החות'ים תקיפה חיל אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד