ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"ריבונות עכשיו"

במערכת הפוליטית מגיבים להכרעת ביה"ד בהאג: "מעוז תומכי חמאס"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קרא להחיל ריבונות בתגובה להכרעת בית הדין בהאג. השגריר המיועד דנון: "לא נוותר על זכותנו ההיסטורית, מי שמעקם את האף - יהיה לו אף עקום". בן גביר: "לא נקבל הטפות מוסר"

במערכת הפוליטית מגיבים להכרעת ביה"ד בהאג: "מעוז תומכי חמאס"
משכן הכנסת צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטה השערורייתית בהאג: "העם היהודי אינו כובש בארצו - לא בבירתנו הנצחית ירושלים ולא בנחלת אבותינו ביהודה ושומרון. 

שום החלטה שקרית בהאג לא תעוות אמת היסטורית זאת, וכך גם לא ניתן לערער על חוקיות ההתיישבות הישראלית בכל שטחי מולדתנו".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, בתגובה על החלטת בית הדין בהאג: "שום החלטה שקרית בהאג לא תשנה את העובדה הפשוטה: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. כך היה, כך הווה וכך יהיה".

שר האוצר והשר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', קרא עוד בטרם שהשופט בבית הדין הבינלאומי לצדק קבע כי ישראל מספחת בפעולותיה את הגדה, ל"ריבונות עכשיו". חברי סיעתו כתבו כולם כמו היו"ר ברשתות החברתיות.

שר החוץ ישראל כ"ץ על חוות הדעת של ה-ICJ: "החלטה מעוותת שמשחקת לידי הקיצוניים - נמשיך לעשות את כל הנדרש בכדי להגן על אזרחינו בהתאם לחוק הבינ"ל. חוות הדעת ביה"ד הבינ"ל לצדק (ICJ) שפורסמה היום היא מעוותת, חד-צדדית ושגויה מן היסוד.
היא מתעלמת מהעבר - מהזכויות ההיסטוריות של העם היהודי בארץ ישראל; 
היא מנותקת מההווה - מהמציאות בשטח, מהאיומים הבטחוניים על ישראל, מהטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, מהמתקפות של חמאס, איראן וגורמי טרור נוספים משבע חזיתות נוספות, ומההכרח של ישראל להגן על שטחה ועל אזרחיה; 
והיא מסוכנת לעתיד - היא משחקת לידי הקיצוניים והיא מעודדת את הרשות הפלסטינית להמשיך בנתיב של הכפשה והטלת רפש כוזב.
מדינת ישראל היא מדינת חוק המחויבת למשפט ולדין הבינ״ל, והיא תמשיך לעשות כל הנדרש בכדי להגן על אזרחיה בהתאם לחוק הבינ״ל".

שגריר ישראל באו"ם המיועד דני דנון הגיב: "ההחלטה של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, שמנסה לשלול את זכותנו על אדמות אבותינו בארץ ישראל - היא אמנם מצערת, אך צפויה. לצערי, 'בית הדין' הזה, הפך מזמן לקרקס פוליטי והוא היום מעוזם של תומכי חמאס. מדינת ישראל לא תוותר לעולם על זכותה ההיסטורית על הארץ שלנו. זהו יסוד הקיום שלנו כאן. ומי שמעקם את האף - אז יהיה לו אף עקום".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כתב: "ההחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג מוכיחה בפעם המי יודע כמה - מדובר בארגון אנטישמי ופוליטי מובהק. אנחנו לא נקבל מהם הטפות מוסר, הגיע הזמן למשילות וריבונות. וכפי שלמדנו בפרשת השבוע, 'הן עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב'".

עוד כתב: "בית הדין קבע בחוות הדעת שההתנחלויות בגדה ובמזרח ירושלים - והמשטר שקשור אליהן - בניגוד לחוק הבינלאומי. בית הדין רושם בדאגה גדולה שמדיניות ההתנחלויות התרחבה מאז החל בית הדין לשבת על חוות הדעת", קבע הנשיא הלבנוני.

לדבריו, "מדיניות ההתנחלויות של ישראל נתנו זכות להפעלת אלימות של מתנחלים כלפי פלסטינים. אלימות מתנחלים - וכשלונה של ישראל למנוע אותו או להעמיד לדין - יוצר סביבה עויינת כלפי פלסטינים. הכשלון השיטתי של ישראל למנוע או להעניש אלימות מתנחלים נגד פלסטינים כמו גם השימוש המופרז של ישראל בכוח נגד פלסטינים - מנוגד למחויבויות שלה".

יוסי דגן על האג: "גם ישראל יכולה לקבל החלטות חד צדדיות: להחיל עכשיו ריבונות ביהודה ושומרון"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מגיב בחריפות על ההחלטה בהאג ואומר: "יהודי לא יכול להיות כובש ביהודה. יהודה ושומרון הם ערש ההיסטוריה היהודית. על ישראל לגדל עמוד שדרה ועמידה לאומית גאה ולהגיב בהחלטה חד צדדית בדיוק כפי שנעשה בהאג: להחיל עכשיו ריבונות ביהודה ושומרון כתגובה להחלטה האנטישמית והמגוחכת הזו"

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בתגובה להחלטה בהאג על כך שישראל היא כובשת ביו"ש וכן בעזה ובמזרח ירושלים: "בהאג התקבלה החלטה חד צדדית, אחרי שנים בהם מדינת ישראל נמנעה מלהחיל ריבונות כדי לקבל החלטות בהדברות. אני קורא לממשלת ישראל -   לגדל עמוד שדרה ועמידה לאומית גאה ולהגיב בהחלטה חד צדדית בדיוק כפי שנעשה בהאג: להחיל עכשיו ריבונות ביהודה ושומרון כתגובה להחלטה האנטישמית והמגוחכת הזו - הגיעה השעה"

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר בית הדין בהאג התנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד