ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
דרך מדינה שלישית

ארה"ב חוששת: רוסיה תעביר נשק לחות'ים

סוכנויות המודיעין בארה"ב הזהירו את הממשל כי רוסיה עשויה לספק נשק מתקדם לחות'ים בתימן בתגובה על האישור של ביידן לאוקראינה לתקוף בשטח רוסיה באמצעות נשק אמריקני

ארה"ב חוששת: רוסיה תעביר נשק לחות'ים
אימונים של המורדים החות'ים צילום: יח"צ

סוכנויות המודיעין בארה"ב הזהירו את הממשל כי רוסיה עשויה לספק נשק מתקדם לחות'ים בתימן בתגובה על האישור של ביידן לאוקראינה לתקוף בשטח רוסיה באמצעות נשק אמריקני, כך דווח ב'וול סטריט ג'ורנל'.

על פי הדיווח, הבית הלבן החל במאמץ דיפלומטי באמצעות מדינה שלישית למנוע מפוטין לעשות זאת. עוד דווח, כי גורמי ההגנה האמריקניים הבהירו שארה"ב לא עושה מספיק כדי להתמודד עם האיום של החות'ים על נתיבי השיט המסחריים, וכי פיקוד המרכז של צבא ארה"ב התבקש להכין רשימת מטרות רחבה יותר, כולל של גורמים צבאיים ספציפיים, לקראת תקיפות אפשריות נוספות בתימן.

הבית הלבן מנסה לעצור את מוסקבה מלמסור את הטילים לחות'ים הנתמכים על ידי איראן, שתוקפים את הספינות בים האדום כבר שמונה חודשים בהפגנת סולידריות עם הפלסטינים בעזה.

בכירים אמריקאים אמרו לעיתון, עם זאת, שניתן היה לעשות יותר כדי להגן טוב יותר על הספינות המסחריות, כולל פגיעה במתקני אחסון נשק גדולים יותר, התמקדות במנהיגי החות'ים ובחירת מטרות עם מספר נפגעים גבוה יותר.

"אם אתה אומר לצבא להחזיר חופש הניווט ואז אתה אומר להם רק להתגונן ולא לתקוף, זה לא יעבוד", אמר בכיר אמריקני אחד.

בכיר אחר הגן על המדיניות הנוכחית של ארה"ב, וטען כי הם השמידו "כמות משמעותית של יכולת החות'ים", כולל מאות טילים ומתקני שיגור, מאות מל"טים, עשרות מתקני אחסון נשק וציוד. מתקני פיקוד ובקרה רבים, מערכות הגנה אווירית, מכ"מים וכמה מסוקים.

המודיעין המצביע על מהלך רוסי לחמש את החות'ים עדיין אינו ברור. למרות שעדיין לא נמסרו טילים, נראו נציגי החות'ים בבביקור ברוסיה, כך אמרו שני בכירים אמריקאים.

איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד