ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"כוח בין-לאומי"

איחוד האמירויות בצעד ראשון לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני

האמירויות היא המדינה הערבית הראשונה שמכריזה בפה מלא על תמיכתה בהקמת "כוח בין-לאומי" בעזה. "התחושה היא שהגיע הזמן לקדם את העניין", אמרו גורמים המעורים בסוגייה

איחוד האמירויות בצעד ראשון לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני
כוחות צה"ל בעזה צילום: דו"צ

באיחוד האמירויות הכריזו רשמית כי הם תומכים בהקמת כוח בינלאומי ברצועת עזה, "שיהיה צעד ראשון לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים - וכשלב ביניים שיוביל להקמת מדינה פלסטינית". כך דיווח רועי קייס בתוכנית "בחצי היום השישי" בכאן רשת ב. בכך, תהפוך האמירויות למדינה הערבית הראשונה שמכריזה בפה מלא על תמיכתה במהלך.

במאמר מפורט ב"פייננשל טיימס" הבריטי, כתבה עוזרתו של שר החוץ האמירותי לעניינים מדיניים, לאנה נוסייבה, כי יש צורך להקים "כוח משימה רב לאומי זמני בעזה". עוד הוסיפה הבכירה האמירותית כי המהלך צריך להיות מלווה "בהפסקת הבנייה בהתנחלויות וההסתה לאלימות בשטחים מצד גורמים ישראליים".

לדבריה, בין משימותיו של הכוח - "מענה למשבר ההומניטרי בעזה, ביסוס חוק וסדר ברצועה, הנחת היסודות לממשל עתידי וסלילת הדרך לאיחוד בין רצועת עזה לבין הגדה המערבית, תחת רשות פלסטינית לגיטימית".

בבסיס ההצעה, הרעיון שארבעת המשימות שיוטלו עליו ישמשו קרקע לאסטרטגיה רחבה יותר להקמת מדינה פלסטינית, דרך משא ומתן. הכוח הזה, לפי הבכירה האמירותית, "יוקם רק בהסכמת הרשות הפלסטינית שתונהג בידי ראש ממשלה אמין, בעל סמכויות ועצמאי שיבצע רפורמות נדרשות לשיפור הממשל ושיהיה מסוגל לקחת עליו את האחריות על שיקום הרצועה".

גם האמריקנים משקיעים מאמצים רבים במטרה להשיג הסכמות רחבות בעניין "היום שאחרי" והקמת שלטון אזרחי בעזה. לפני כמה ימים, ברברה ליף, בכירה בממשל האמריקני, ביקרה באזור. כמו כן, במהלך השבוע ברט מקגורק, השליח המיוחד של ביידן, צפוי גם כן להגיע לאזור.

"התחושה היא שהגיע הזמן לקדם את העניין", אמרו גורמים המעורים בסוגייה לכאן חדשות. באמירה הפומבית של האמירויות יש מסר לקהילה הבינלאומית, אבל גם לישראל: יש דרך לבנות שלטון אזרחי - ללא חמאס בעזה. עם זאת, אותם גורמים הביעו סקפטיות לגבי היכולת של ראש הממשלה בנימין נתניהו - לקדם את הדרישה של המדינות הערביות בעניין.

מלחמת חרבות ברזל חמאס איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד