ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
כאוס בעולם

זו חברת האבטחה שאחראית לתקלת הענק

תקלה שהתרחשה הבוקר בחברת CrowdStrike גרמה לקריסת מערכות מחשוב ברחבי העולם, ולכאוס רב בחברות ענק. מדובר בחברה היושבת בטקסס ולה אלפי עובדים, אשר משמשת חברות ענק גלובליות

זו חברת האבטחה שאחראית לתקלת הענק
אילוסטרציה צילום: pixabay

תקלות חמורות בתחומים שונים נגרמה הבוקר כתוצאה מתקלה בתוכנה של חברת CrowdStrike, וגרמה לשיבושים נרחבים בכל רחבי העולם. בעקבות התקלה טיסות הושבתו, שירותי בנקים נפגעו, וכך גם שירותי תקשורת. 

מקור התקלה הוא ברכיב תוכנה של חברת CrowdStrike, המכונה "פלקון", המשפיע על מערכות Windows ברחבי העולם. החברה טענה כי התקלה נגרמה כתוצאה מבעיה בעדכון האחרון שלה. 

 בסיסה של חברת הענק CrowdStrike נמצא בטקסס, והיא מונה כ-8,500 עובדים. החברה סייעה בעבר בטיפול בכמה מתקפות סייבר גדולות שנגרמו ללקחותיה.

בניגוד לכמה חברות אבטחת סייבר אחרות CrowdStrike משמשת בדרך כלל ארגונים גדולים, סוכנויות ממשלתיות ומקומות קריטיים כמו שדות תעופה ובנקים. בין היתר, החברה היא שעזרה לממשלת ארה"ב להתמודד ולחשוף את האקרים צפון קוריאנים שפרצו למערכות אמריקניות.

חברות ענק גלובליות בשלל תחומים צורכים את שירותי של החברה. ביניהן נמצאות בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס, פייזר ונוברטיס, מיקרוסופט, אמזון, אלפבית (גוגל), מטא, וולמארט, AT&T, ורייזון, משרד ההגנה והחוץ בארה"ב והאיחוד האירופי. 

סמנכ"ל הפיתוח והמחקר בחברת הסייבר Cynet, אביעד הסניס הסביר ל"ווינט" כי "מדובר בכמה כשלים שחברו יחד. הראשון – שחרור העדכון על-ידי CrowdStrike מבלי שנבדק כראוי. השני -  שחרור העדכון לכלל לקוחותיה של החברה באותה שעה - אמצע הלילה שעון ארה"ב, לקראת סוף שבוע, כשרוב המפתחים בארה"ב לא עובדים, מה שעלול להקשות על הטיפול בתקלה. השלישי - התקלה מתבצעת ממש עם הפעלת המחשב, כך שלמרות שהחברה הוציאה תיקון, המחשב חווה את הכשל עוד לפני שהוא מספיק להוריד ולעדכן את התיקון".

מחשבים סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד