ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
פרטים חדשים

הסיבות לכשל: הכטב"ם נעלם מהמסכים, נבדק אם שגרירות ארה"ב היתה המטרה

בישראל בודקים אם מדובר בפעולה משולבת של החות'ים והמיליציות בעיראק. הכטב"ם הגדול שהגיע לתל אביב, מדגם סימאד 3, טס שעות ארוכות בגובה נמוך. מקור ישראלי מסר לערוץ סעודי כי נבדק אם השגרירות האמריקנית הייתה היעד לתקיפה

הסיבות לכשל: הכטב"ם נעלם מהמסכים, נבדק אם שגרירות ארה"ב היתה המטרה
זירת נפילת הכטב"ם בתל אביב צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גורם עיראקי שעומד בקשר עם המיליציות הפרו איראניות במדינה אמר לכאן חדשות שההערכה היא שהיה תיאום בין החות'ים בתימן לבין המיליציות בעיראק בעניין שיגור הכטב"מים לישראל הלילה.

בהודעת החות'ים לא צוין תיאום כזה ועד כה המיליציות בעיראק לא פרסמו הודעה בעניין הכטב"מ ששוגר לעבר ישראל ויורט.

העיתונאי רועי קייס מציין כי בעת האחרונה החות'ים בתימן והמיליציות הפרו איראניות בעיראק הגבירו את התיאום ושיתוף הפעולה בין הצדדים, כולל קבלות אחריות משותפות על פעולות למען עזה. בנוסף לאחרונה נפתחו בעיראק גם משרדים של החות'ים.

רגע הפיצוץ בתל אביב צילום: מצלמת רכב

ב-Ynet דווח כי בישראל בודקים אם מדובר בפעולה משולבת של החות'ים והמיליציות בעיראק. בשל טעות אנוש של בקר במערך הגילוי ארוך הטווח של חיל האוויר הוא לא זוהה כמטרה עוינת. לכן גם לא נשלחו לעברו מטוסי קרב והוא לא יורט הרחק מגבולות ישראל, כפי שהיה במקרה אחר הלילה, שבו יורט כטב"ם ממזרח. זו גם הסיבה שלא ניתנה התרעה לתושבי תל אביב.

רון בן ישי מדווח בווינט כי הכטב"ם הגדול שהגיע לתל אביב, מדגם סימאד 3, טס שעות ארוכות בגובה נמוך, כנראה מתימן. האדם שהיה במשמרת והתבונן במסך העריך משום מה שלא מדובר במטרה עוינת, כנראה מפני שהכטב"ם טס בכיוון שנראה לו כי אינו מכוון למדינת ישראל או מסכן אותה.

רגע הפגיעה צילום: מצלמות אבטחה

עוד דווח, כי הכטב"ם המשיך במסלולו ונעלם מהמסכים, ואולי אפילו טס מעל מצרים או מפרץ סואץ כשהוא משנה מסלול מדי פעם כדי לנצל "נקודות מתות" בשטחי הכיסוי של המכ"מים של ישראל ושל הספינות האמריקניות.

רגע הפיצוץ צילום: רשתות חברתיות

יצויין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התעדכן בזמן אמת, כבר במהלך הלילה, באירוע הכטב"מ בתל אביב. מלשכתו נמסר כי ראש הממשלה סיים כעת הערכת מצב ביטחונית טלפונית, בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון.

בהצהרתו אמר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, כי "הכטב"ם חדר מכיוון הים, ממערב, ושוגר להערכתנו מתימן. מדובר בכלי טיס איראני ששודרג. איראן תומכת, מממנת ומחמשת את שלוחותיה באזור. איום הכטב"מים הוא איום שאיתנו אנחנו מתמודדים מתחילת המלחמה, עד היום שוגרו רק מתימן עשרות כטב"מים. רובם יורטו על ידי כוח אמריקני והשאר יורט על ידי מטוסים או מערכות הגנה של חיל האוויר".

גורם ישראלי אמר לערוץ הסעודי אל-חדת': "בודקים אם שגרירות ארה"ב הייתה היעד. נחקור את מעורבותה של איראן בשיגור הכטב״ם". בכאן 11 דווח כי מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, השוהה בכנס מקצועי בבריטניה יקדים את שובו לישראל בעקבות מתקפת הכטב"ם על תל אביב.

האלוף בר יצא ל-24 שעות לאירוע התעופה "אייר טאטו" שמתקיים מדי שנה בבריטניה, שם נפגש עם מפקדי חילות אוויר מרחבי העולם, כנס מקצועי שבו עסקו מפקדי חילות האוויר בבניין כוח, הפעלת כוח ואינטרסים בין-לאומיים.

כטב"ם איראן המורדים החות'ים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד