ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
נפילת רשת עולמית

שיבושים נרחבים: שירותי רפואה, בנקים וסופרמרקטים

נפילת רשת עולמית גרמה לשרשרת של תקלות בתחומים שונים; משירותי רפואה, בנקים ועד סופרמרקטים. בישראל דווח על תקלה גם במספר בתי החולים, כמו כן ברשת הסופרמרקטים קרפור שם לא יכלו לקבל כרטיסי אשראי למרות יום שישי העמוס

שיבושים נרחבים: שירותי רפואה, בנקים וסופרמרקטים
אילוסטרציה צילום: pixabay

שרשרת תקלות בתחומים שונים נגרמה כתוצאה מתקלה בתוכנה של חברת CrowdStrike המשפיעה על מערכת Windows, וגרמה לשיבושים נרחבים ברחבי העולם. בחברה עצמה מבהירים: לא מדובר במתקפת סייבר.

בעקבות תקלת המחשוב העולמי קיימה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, הערכת מצב עם מנכ״ל המשרד, משה בן-זקן וגורמי המקצוע, על מנת לבחון את השפעת התקלה העולמית על רציפות פעילות משרד התחבורה וחברות הבת. השרה הנחתה את כלל הגופים; חברות התשתית, רכבת ישראל, נמלי הים רשות שדות התעופה ומפעילות התח״צ לבצע בדיקה מקיפה ולדווח על פגיעה או שיבושים בשירות.

התקלה העולמית משפיעה גם על רשת קרפור, ופוגעת באפשרות הסליקה בסניפים שלהם. לעת עתה ניתן לשלם רק במזומן.

חברת החשמל מעדכנת כי בעקבות התקלה מערכת המחשוב והשפעתה על מערכות המחשוב של חברת החשמל, לא ניתן ליצור קשר עם מוקדי 103.

במוקד 101 של מד״א נכון לעכשיו אין תקלות

בנק ישראל מעדכן, כי התקלה העולמית, מייצרת גם השפעה חלקית על המערכת הבנקאית, אשר מודעת לאירוע ומטפלת בו. הפיקוח על הבנקים עוקב אחר הנושא ויעדכן בהתאם לצורך.

בחלק מהבנקים לא ניתנת ללקוחות גישה באמצעות האפליקציה. בבנק הפועלים לא יכולים עובדי הבנק שעובדים היום מהבית להתחבר למחשבי הבנק. באחדים מהבנקים לא ניתן כרגע למשוך כסף בכספומטים, רק משום שנעשית בדיקת קשר בין הכספומט לחשבונות הבנק. כל הבנקים שסניפיהם פתוחים בימי שישי לא דיווחו על סגירת סניפים עד לשעה זו. בבנקים הבהירו כי אין כל חשש שיבוצעו מעשי הונאה בחשבונות עקב התקלה העולמית.

מדואר ישראל נמסר: "בשל תקלת תוכנה עולמית בחברה חיצונית המשפיעה על חברות רבות בארץ, לא ניתן לקבל כעת שירות ביחידות הדואר, במוקדים הטלפוניים ובאתר".

מנמל אשדוד נמסר כי "בהמשך להתראות על תקלות מחשוב ברחבי העולם מתבצעת בדיקה מעמיקה של הצוותים הטכניים בנמל אשדוד בנוגע לנושא. עקב תקלה זו, בשעה זו, לא ניתן שרות למשאיות ואניות".

חברת אל על מעדכנת הבוקר כי היא אינה משתמשת בתשתית זו ועל כן אין השפעה על מערכות החברה. עם זאת, אנו מתחילים להתעדכן על שינויים ועיכובים בנחיתות והמראות בשל השפעת התקלה על נמלי תעופה בעולם. בשלב זה  בעקבות התקלה, טיסת אל על LY2371 שתוכננה לנחות בברלין הוסטה לפראג ונחתה שם כעת. נשוב ונעדכן לפי הצורך.

כמו"כ משרד הבריאות עדכן את רשימת בתי החולים שהושפעו בעקבות התקלה בתוכם: שערי צדק, הלל יפה, לניאדו, ברזילי, שיבא, וולפסון, שמיר אסף הרופא, רמב״ם, מעייני הישועה, נהריה, פוריה, בני ציון, זיו, בית החולים הצרפתי בנצרת, בית החולים האיטלקי בנצרת וכן על קופת חולים מאוחדת. בשלב זה, בתי החולים עברו לעבודה ידנית

המרכז הרפואי צאנז בי"ח לניאדו מעדכן כי צוות מחלקת המחשוב, הצליח בדקות האחרונות, להחזיר את כלל המערכות בבית החולים לתפקוד מלא. נדגיש כי בשום רגע לא היה חשש למחיקת מידע או נזק למערכת כלשהי, וכן לא נגרמה הפרעה בטיפול במאושפזים.

בית החולים הציבורי אסותא אשדוד מעדכן: לשמחתנו, התקלה העולמית במערכות המחשוב לא פגעה במערכות בית החולים, וזאת לאור העובדה כי בביה"ח משתמשים במערכות שונות מאלו שנפגעו. אנו ממשיכים לספק טיפול רפואי איכותי כבשגרה.

 

תקלה עולמית שיבושים CrowdStrike מערכת Windows

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}