ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הצהרת דובר צה"ל

"הכטב"ם שהתפוצץ בתל אביב - כלי איראני ששודרג; גוברים הסימנים שדף חוסל"

דובר צה"ל דניאל הגרי ערך מסיבת עיתונאים והתייחס לכטב"ם בת"א: "בודקים מדוע הכטב"ם לא זוהה כאיום עבור ההגנה האווירית" | "ראפא סלאמה, מח"ט חאן יונס שחוסל במתקפה ישב לצידו של דף. גוברים הסימנים שחיסולו הצליח"

"הכטב"ם שהתפוצץ בתל אביב - כלי איראני ששודרג; גוברים הסימנים שדף חוסל"
דובר צה"ל דניאל הגרי צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר הבוקר (שישי) הצהרה לתקשורת, ברקע פיצוץ הכטב"ם בתל אביב שגרם להרוג ומספר פצועים. "הכטב"ם שוגר להערכתנו מתימן", אמר הגרי. "מדובר בכלי איראני, מסוג צימאד 3, שעבר שדרוג להארכת טווח הטיסה".

הגרי הוסיף כי צה"ל "בודק מדוע הכטב"ם לא זוהה כאיום עבור ההגנה האווירית. אנו משפרים את יכולתנו מעת לעת".

לדברי דובר צה"ל, "מתחילת המלחמה יורטו עשרות רבות של כטב״מים ששוגרו מתימן. במקביל לאירוע בתל אביב, באותו הזמן הפלנו כטב״ם נוסף שניסה לחדור מכיוון מזרח. הפלנו אותו מחוץ לגבולות ישראל. אנחנו בודקים את הקשר בין שני האירועים".

ההגנה אינה הרמטית. אנחנו מתחקרים את האירוע ומשפרים את היכולות שלנו. תגברנו את יכולות ההגנה שלנו בשמי הארץ כדי לשפר את יכולות הגילוי, ההתרעה והיירוט. אין שינוי בהיערכות הנדרשת בעורף".

דובר צה"ל התייחס גם לניסיון החיסול של מוחמד דף ואמר: "מתגברים הסימנים שחיסול מוחמד דף הצליח. ראפא סלאמה, מח"ט חאן יונס שחוסל במתקפה ישב לצידו של דף. חמאס מנסה להסתיר את גורלו, אנחנו נגלה ונפרסם".

 

דניאל הגרי כטב"ם תל אביב מוחמד דף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד