ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לא מתקפת סייבר

חריג: תקלות מחשב משמעותיות במערכות בארץ ובעולם

לא מדובר במתקפת סייבר אלא תקלה באחת התוכנות שמובילה לנפילת שרתים ומחשבים ברחבי העולם

חריג: תקלות מחשב משמעותיות במערכות בארץ ובעולם
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בבית החולים שיבא ובקופת החולים מאוחדת מתמודדים עם תקלת מחשוב משמעותית וחריגה שעשויה לפגוע בתפקוד הקופות ובית החולים. בבית החולים עברו לעבודה ידנית. 

לפי דיווח "ווינט" ייתכן כי התקלה החריגה תפגע בפעילות חדרי הניתוח ובזמני ההמתנה במיון. לפי הדיווח מדובר על תקלה בהיקף רחב יותר משיבא ומאוחדת. 

במאוחדת מעריכים כי מדובר בתקלה עולמית של המערכת להגנת סייבר Crowdstrike.

התקלה משבשת גם את פעילות הטיסות: בארה"ב פורסם שהמטוסים של חברות התעופה האמריקניות לא ממריאים. בעדויות ברשתות החברתיות סיפר נוסע באחת הטיסות כי הצוות אמר לנוסעים שהסיבה לעיכובים היא תקלת התוכנה.

משרד הבריאות עידכן כי תקלה עולמית נרחבת בשרתי מחשבים משפיעה על בתי חולים ועל שירותי בריאות נוספים. יש לציין כי זו איננה מתקפת סייבר אלא תקלה באחת התוכנות שמובילה לנפילת שרתים ומחשבים. המשרד פועל מול החברה העולמית על מנת לטפל במהירות בתקלה.

ממערך הסייבר הלאומי נמסר: מערך הסייבר הלאומי מבהיר כי בשעות אלו תקלה טכנית עולמית משפיעה על מערכות טכנולוגיות רבות ברחבי העולם, כמו גם בישראל. חברת הטכנולוגיה CrowdStrike הוציאה הבוקר התרעה טכנית בנוגע לבעיה משמעותית המשפיעה על מערכות Windows ברחבי העולם.  נבהיר כי לא מדובר במתקפת סייבר.
 

שיבא תל השומר מאוחדת שירותי בריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד